/home/... vs. prava

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Pondělí Únor 23 13:20:30 CET 2004

> U logrotate ma spousteni s nejakou periodou smysl. U nastroje, ktery si
> hraje na to, ze zajistuje nejakou bezpecnost, mate vzdy problem, ze tam je
> konecne dlouhy interval mezi vznikem diry a jejim zamaznutim.

Potiz je v tom, ze msec neni urcen na zajisteni bezpecnosti systemu, ale na
vynuceni nastavene lokalni politiky.

> Je sice asi fakt, ze to jisty smysl ma, ale pokud potrebuju neco vynutit,
> tak bych hledal koncepcnejsi reseni nez periodicky spoustet chmod.
Ano, souhlasim, zalezeni na tom, co chcete resit. Msec ma omravnovat bfu a
ne branit utokum.

> Jako auditni nastroj verim, ze muze byt msec dobry, ale v pripade ze najde
> nejakou nesrovnalost, tak by mel nekde blikat nejaky cerveny majak. Jestli
> pritom bude provedeno nejake preventivni opatreni jako treba korekce tech
> prav je celkem jedno. V MDK je to ale docela nestastne nastavene tak, ze
> se skonci u korekce prav a je to povazovano za natolik beznou operaci, ze
> nestoji za to admina nejak otravovat.
Korekce prav je asi to jedine, co msec nereportuje adminovi. Dost se
nedivim, kdyz vidim rozdily v nastaveni prav treba u logu mezi msecem a
systemem bez msecu, tak by admin skoro nic jineho necetl.

Dekuji.
--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz