Debian - prechod z RH

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Pondělí Únor 23 22:06:21 CET 2004

> jeste mala rada - pokud to nemate na nejaky server, pouzijte radeji
> testing (sarge) distribuci, stable (woody) je preci jen pres 2 roky
> stary a sarge je pro desktop dostatecne stabilni (a mozna se uz brzy
> (=doufam ze letos ;)  preklopi do stable). Na server/router je ale
> urcite lepsi woody.

Na testing/unstable nemate security updaty. Vetsinou jsou sice diry
zamaznute novou verzi, updatovat vsechno je ale pekna otrava. Jednoduse
odlisit ty nove verze, ktere opravuji nejakou zasadni chybu od tech, ktere
jen pridavaji vlastnosti a opravuji nedulezite chyby, nejde.

Navic vim o par balicich v soucasnem unstable, ve kterych je uz cca 3
mesice dira jako vrata do chliva. Je to reportovane, ale chybi motivace to
opravit rychle. Docela mi to nedavno pomohlo, kdyz jsem tak jednomu
cloveku nazorne demonstroval, ze davat unstable na server neni uplne ten
nejlepsi napad.

K nazoru "na desktop si dame sarge a na bezpecnost se vykasleme a server
zabezpecime" snad jen tolik, ze pak mozna nebude nejrozumnejsi se z toho
hackleho desktopu budete na ten server vzdalene prihlasovat.

Ac to nekomu muze pripadat divne az zvrhle, jsou mezi nami lide, kteri
chteji mit stabilni a (v ramci moznosti) bezpecny i desktop.

Testing je od slova testovat.
Unstable je od slova nestabilni.

Kdo to chape a pouziva to k testovani ci vyvoji, at tak dela i nadale. Kdo
to nechape, dobre mu tak.

-- Hozna Hou