ProFTPd a sprava virtualnich uctu

metaXa metaxa na zmail.sk
Neděle Leden 11 14:44:44 CET 2004

Zdravim,

    resim zajimavy (zacatecnicky) problem, se kterym se urcite kdekdo
setkal, ale nikde nemuzu najit odpoved, snad mi pomuzete:
    Potrebuji, aby ProFTPd fungovalo s podporou virtualnich uzivatelu (v
systemu neexistuji), tzn. mam uzivatele karel a ten ma pristup do urciteho
adresare - a nikam jinam. Jenze muze existovat i uzivatel pepa, ktery bude
mit pristup pouze a jenom napr. do adresare ./pepa v adresari karla (karel
do pepova adresare muze). ==> jedna se o dva uzivatele, kteri v systemu
neexistuji, ale i presto mohou do urceneho adresare zapisovat, mazat v nem,
cokoliv. Jak na to?
    Koukal jsem na HOW-TO k SQL modulu ProFTPd, bohuzel ten ani neuvadi, k
cemu se daji zminovane postupy pouzit. Co jsem koukal tak sice existuje
jakasi tabulka uzivatelu, kde jsou polozky jako login, heslo, adresar kam ma
user pristup, ale dokonce i shell (ktery me nezajima) a UID (to uz vubec).

    Predem dekuji za odpovedi,
Ondrej Kadlec