server s intel woodruff - jak RAID?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Leden 14 09:59:45 CET 2004

	V mych ocich je to vsak problem trochu uplne jinde nez ve SCSI vs. SATA. Ocekaval jsem od Vas nejakou technickou vychytavku.

> dulezita data
> necemu tak nevyzkousenemu, tak novemu, tak malo duveryhodnemu jako je
> sata-raid. Na domaci experimenty mozna. Dal byste vy data
> vasich zakazniku
> na sata-raid?

	Ne nedal a taky ho nedavam na HW RAID, provedme zakladni vypocet - kolik stoji druhy nebo vykonejsi procesor? Stoji desitky tisic, aby to dnes bylo relevantni pro instalaci HW RAIDu za zhruba 20.000,- Kc? Uzke hrdlo je dnes vesmes PCI. Nevim proc, mozna jsem uplne blbej a delam stejne chyby, ale kdyz jsem si subjektivne otestoval propustnost disku pres Adaptec 29160 a IDE pri UDMA/100, tak u me vyhralo IDE. Vykonny system bych na IDE nestavel, ale jako zakladni nabidku byl urcite dal SCSI on board (zpravidla provenience Adaptecu), SCSI disky a SW RAID v Linuxu (v Linux je to to podstatne) nez HW RAID pole, ktere ma treba takove ty vychytavky, ze je treba duplex, ale pokud chcete externi zalohovaci mechaniku, tak to najednou nemuzete mit duplex, ale pouze simplex, protoze duplex Vam odpoji zadni externi konektor na SCSI apod. - ze byste to dneska necekal, verte ze takovy HP Vam to proda bez uzardeni... (a server neni v radu desitek tisic)

	Ale zpet - v mem okoli si lide radi hraji, ale pri hratkach pod non UNIX-like systemem s treba ICH5R apod. nemeli zatim zadny problem (to neni noname chipset, to je Intel), ona jim dokonce velmi uspokojive nekolik let slapala i zakladni deska BP6, ktera byla v Linuxu tezce pruserova... Jak rikam, zajimalo by me, proc bych mel misto SATA dneska preferovat SCSI za radove jine penize, kdyz staci koupit rozumnou SW podporu (coz jde, mozna ne v Linuxu, ale to neni problem SATA jako takove) a mam stejny vykon za trochu jine (asi sice ne radove) penize... Pokud se daji sehnat jiz 64-bitove SATA radice (IMHO ty on-board jsou vesmes 32-bitove), videl bych to pomerne jednoznacne, zejmena k cene reseni treba na Adaptecu 29320 a podobnych a cene za 1MB u SCSI disku....(dneska casto naprosto neopodstatnene)