server s intel woodruff - jak RAID?

Petr Vejsada daemon na svoboda.nevotravovat.cz
Středa Leden 14 10:02:55 CET 2004

Dne út 13. ledna 2004 19:19 jste napsal(a):

MD> Bohuzel to hrozi asi take, ale u SCSI bych rekl, ze uz ty radice maji
MD> neco do sebe... U IDE je to spis takova hracka pro deti. To je alespon
MD> muj pocit.. ;)

Mam Adaptec AIC-7899, disky v raid-5 + 1 hotspare. Jednoho krasneho dne zacal
board pistet jako sileny (reprak), jinak vsechno bezelo OK.Tusil jsem ze to
bude neco s raidem. V syslogu nic. I tak jsem "rebootnul" do setupu a opravdu
- disk kaput. Ze by se pouzil ten hotspare disk ? Ani nahodou, nejspis je tam
uplne zbytecne. Pochopitelne, kdyby tento radic umrel a uz jsem jiny nesehnal
(tedy, mam 2 takove stroje), nejspis mam po datech. Nehlede na to, ze nemohu
zjistit, co se v tom poli deje. Pravda, nepouzivam utility od vyrobce, ani
drivery. To si proste netroufam, je dost mozne, ze vse bude fungovat jen v
kernelu 2.4.9.adaptec-patch-x.y.z-19 ;-).

Chci tim rici, ze priste dam prednost SW RAIDu 5 i na SCSI a to i pred HW-RAID
radicem. Pocitani XORu pro dnesni procesory neni vubec zadna prace, mam
dokonaly prehled, co se v poli deje, standardnimi utilitami (mdadm,
raidtools) mohu s tim polem delat za chodu co potrebuji. Kdyz mi umre radic
(a nevezme pritom s sebou data), tak ho proste vymenim za jiny a to pole zase
nejspis rozbehnu bez ztraty kyticky.

Ale to je jen muj osobni nazor.

--
Zdraví