server s intel woodruff - jak RAID?

lucas xxlucas na centrum.cz
Středa Leden 14 11:27:27 CET 2004

Petr Vejsada napsal(a):

>Mam Adaptec AIC-7899, disky v raid-5 + 1 hotspare. Jednoho krasneho dne zacal
>board pistet jako sileny (reprak), jinak vsechno bezelo OK.Tusil jsem ze to
>bude neco s raidem. V syslogu nic. I tak jsem "rebootnul" do setupu a opravdu
>- disk kaput. Ze by se pouzil ten hotspare disk ? Ani nahodou, nejspis je tam
>uplne zbytecne. Pochopitelne, kdyby tento radic umrel a uz jsem jiny nesehnal
>(tedy, mam 2 takove stroje), nejspis mam po datech. Nehlede na to, ze nemohu
>zjistit, co se v tom poli deje. Pravda, nepouzivam utility od vyrobce, ani
> [...]
muj osobni nazor je >
 mel jsem dva servery DELL powerEdge 2500 a 1500, na obou jse provozoval
SCSI disky jak HW RAID5(disk SEAGATE Cheetah 18G/15k rpm) tak SW
RAID(2xIBM Ultrastar 36G/10k rom), oba bez problemu, po dva roky provozu
(a neustale bezi).Ja bych urcite veril SCSI at SW nebo HW raid, myslim
ze sance na crash raidu je priblizne stejny (mozna trosku lepsi ve
prospech sw).ATA disky jsou dobre ale tak na domaci pouziti(muj nazor).
Doma mam SW raid, kde pole je rozlozeny na ATA i SCSI discich a uplne v
pohode (radic ADAPATEC).S-ATA nemam nezkousel jsem, ale myslim si ze je
to stale jeste novinka a urcite bych se nespolehal ohledne ulozeni dat,
mozna snad jako redundatni masina(na zkousku) u ktere kdyz vypadne tak
se nic nedeje, po tak pul roce az roce porovozu(bez vaznejsich problemu)
bych uvazoval o nasazeni....

                                 lucas