GNU/GPL je v CR "neplatna"?

ynezz na hysteria.sk ynezz na hysteria.sk
Čtvrtek Leden 22 05:05:17 CET 2004

Muj nazor na vec, aneb jak to chapu ja z FAQ.

> Jde o to, ze podle ceskeho autorskeno zakona je pro uzavreni licencniho
> ujednani, cimz sireni pod GNU/GPL je, potreba oboustraneho ukonu. Tedy
> konkretne navrhu a prijeti navrhu.

Navrh mate vetsinou v LICENSE a vetsinou nekde v kodu...
Prijeti navrhu nevznika pouzivanim toho kodu, ale az pri distribuci tretim
stranam. Pokud ten kod zmodifikuju a pouziju pouze ve sve firme, tak me
ta licence vice ci mene vubec nezajima. (Etiku tedkom nepocitam.)

> V pripade ze se jedna o uzavreni
> smlouvy mezi nepritomnymi stranami (software) musi byt navrh navic urcen
> jedne nebo vice _konkretnim_ osobam (coz pri stahovani z webu a obecnem
> "vy" v GNU/GPL neni)

O nejake stahovani tady vubec nejde. Jde az o to pouziti, sireni ne ?

> a co vic, o prijeti navrhu musi byt nejak navrhovatel
> informovan.

Tohle je podle me blbost. Neni o tom "informovan" tim, ze je uveden v
Credits/Copyrightu ?

> K tomuto pri soucasnem zpusobu sireni software pod GNU/GPL nedochazi,
> takze licencni ujednani je neplatne a dilo je sireno z pohledu prava
> nedegalne. Smlouva doslova neexistuje.

Ale dochazi a smlouva existuje. Vemte si jako priklad nedavnou "diskuzi" o
linuxove distribuci Abicka.

> Asi tezko bude autor zalovat nekoho kdo nasadi jeho programek

Pokud autor, nebo kdokoliv jiny zjisti zneuziti GNU/GPL, ma dovolani.

ynezz

--
A.C.A.B.