GNU/GPL je v CR "neplatna"?

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Čtvrtek Leden 22 09:33:28 CET 2004

	A to je právě jádro pudla - smlouva sice neexistuje, ale to neznamená, že si tím pádem s tím SW můžete dělat co chcete... Vy totiž dle těchto názorových rovin ani po zaplacení, ani po přistoupení k licenčnímu ujednání NEJSTE OPRÁVNĚN ten software instalovat natož užívat, právě z důvodu, že jste neuzavřel na tuto činnost s majitelem (a tedy "poskytovatelem") těchto práv žádnou smlouvu Vás k takovému jednání opravňující.

	Zdá se Vám to absurdní? Nejste sám, bohužel z hlediska právní teorie s logikou a selským rozumem naprosto nemáte šanci.

PS: Všechny uvedené názory jsou mé soukromé, nejsem právník, nemám znalosti ani právní teorie, historie či minima, nic podobného jsem nestudoval, ale vzhledem k tomu, že jsem (již pouze občas) "poskytovatel" těchto práv se o problematiku populárně zajímám a nedělám, že jsem z obliga...