Rozhovor nekolika lam...

Zdenek Mazanec zdenek.mazanec na contactel.cz
Neděle Leden 25 21:14:54 CET 2004

> Jeste jsem si nevsiml, ze by nekde existovalo narizeni, ze na svou
> soukromou korespondenci (do cehoz bude bezpochyby v drtive vetsine pripadu
> patrit i linux.cz...jen at zvednou ruku lide, co jsou do teto konference
> prihlaseni v ramci svych sluzebnich povinnosti) musi lidi pouzivat firemni
> pocitac a tedy dodrzovat firemni IT politiku (to, co si myslim o
> politice narizujici pouzivani nekterych, ehm, produktu, je jina vec).
V ramci svych sluzebnich povinnosti zde nejspis neni prihlasen nikdo -
tato konference je postavena na dobrovolnosti a proste vymene informaci
(ci vzajemne snahy si pomoci). Skutecne si nemyslim, ze by za ni byl
kdokoliv primo placen ci jinak odmenovan, snad s vyjimkou spravce odysea.

> Cili "soucit" si zaslouzi spis lidi, co se vymlouvaji na to, ze to jinak
> nejde. Jde -- a dokonce k tomu ani neni treba davat vypoved (nebo byt pro
> firmu natolik nepostradatelny, ze radsi bude zavirat oci nad porusovanim
> firemni politiky <g>).
Dve poznamky: na nic se nevymlouvam. Netvrdim, ze nelze psat vyhradne ze
svobodnych klientu pod linuxem. Jisteze to jde, kdyby se chtelo nebo k
tomu byl nejaky zasadni duvod. Jenze neni. Alespon ja osobne ctu
konferenci v podstate libovolne dobe - nekdy pres pracovni dobu soucasne s
jinou postou (to obvykle v oe) jindy doma (mozilla nebo pine), ve velmi
ridkych pripadech take ve velkem outlooku (kdyz neni zbyti a musim
sednout k intranetove stanici). To za prvni.
Za druhe: porusovat firemni politiku se nema ani v pripade, kdy je dotycny
dostatecne nepostradatelny. Stejne jako se nemaji porusovat zakony jen
proto, ze konto dotycneho je dostatecne mocne na to, aby zajistilo v
podstate beztrestnost. Od toho ta narizeni/zakony existuji. I kdyz jste to
soude podle <g> minil jako nadsazku, tak to nebylo ani malo vtipne ;-)

P.S. V pripade, kdy mate intranet psany pro outlook/ie si proste
nevyberete a to ani v pripade, kdy budete dostatecne drsny, smaznete winy
a nainstalujete linux. Proste si neskrtene, nezarezervujete mistnost,
auto, nesvolate schuzku, neodpovite sefovi na novy ukol.

--
Zdenek Mazanec, Contactel s.r.o.
http://mandrake.contactel.cz