Free software a používání non-free programů (Was: Re: Rozhovor nekolika lam...)

Vlastimil Ott junk na e-ott.info
Neděle Leden 25 21:57:00 CET 2004

Pavel Janík wrote:

Nemuzu se nepridat.

> téma...). Pokud se se mnou někdo chce bavit o podpoře free softwaru
> a organizování různých aktivit v tomto směru, napíše mi, že si váží
> Richarda Stallmana a jeho myšlenek, že má prakticky stejné myšlenky jako on
> a napíše to z Microsoft Outlooku, jaký si o něm mohu udělat názor?

Zadny. Pokud nesoudite podle ksichtu, barvy kuze nebo pouzivaneho
programu. Vy minimalne podle toho programu ano. Necim mi to zavani...

> Zřejmě jste vůbec nepochopil podstatu hnutí free software a jeho
> myšlenek. Také mi to dlouho trvalo a nestydím se to přiznat...

Tak to je nas vic, s tim chapanim. Takove myslenky ani chapat nechci,
pokud je jejich hlavnim ucelem (ve vasem podani) trideni na 'chytre' a
'hloupe', na 'ciste' a 'neciste'...Je mi z techto myslenkovych pochodu
srdecne na bliti...to je latentni rasismus. A je jedno, ze nesoudite
podle barvy kuze, ale podle pouzivaneho programu. Blby program, a vy
podle neho usuzujete na to, jestli je dany clovek dostatecne hodny
toho, abyste s nim mluvil.

>    But if our goal is freedom, that changes everything. Users cannot be
>    free while using a non-free program. To free the citizens of cyberspace,

Prosim vas, vy ty kecy fakt zerete doslova?! 'citizens of cyberspace' :-/

> Možná, že po přečtení dalších článků ze stránek GNU projektu (zejména
> http://www.gnu.org/philosophy/philosophy.html) a po jejich opětovném
> přečtení a pochopení, budete mít stejný, nebo alespoň podobný názor jako
> já.

Cist je (taky) nebudu. Programy si vyberu podle moznosti, situace a
ucelu. Ne pro to, abych byl 'free' (dle Stallmana).

Tato konference jde do haje. Ale ted mi asi vsichni date kazani, 'vsak
ji nectete, kdyz Vam to vadi' - s durazem na velke 'V' v osloveni,
abyste ukazali, jak jste tolerantni, co?

Ach jo...:-(

--vo