Rozhovor nekolika lam...

Pavel Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Leden 26 16:27:35 CET 2004

	Ano jsem si toho vedom, dokonce na zaklade NASEHO
casteho upozornovani to jiz zrejme i predstavitele MS zacinaji
vnimat jako chybu, spokojen?

> vysoce korelovanych s pouzivanim MS Outlooku/OE jako
> top-posting a s tim
> souvisejici zbytecne kopirovani celych puvodnich zprav, posilani
> nesmyslnych attachmentu (vulgo MS TNEF), nebo generovani
> dopisu v totalne
> zprasenem HTML (nemluve o sireni vselijake infekce), tak se z
> toho teprve
> stane nabozensky spor.

	Nic z toho nedelam, neb se snazim chovat maximalne
slusne v mezich, ktere jsou mi dane a snazim se jit
i za ne...

	Vsimnete si prosim, jak se formatovan tento dopis,
myslite si, ze buzerace (ano, jsem si vedom, ze je to
v pravidlech teto konference stejne jako spousta JINYCH a
daleko zavaznejsich pravidel, na ktere se totalne kasle)
s koncem radku necemu prospela?

> nemuze ci nesmi pouzivat nic jineho.

	Ano, mate recht, take mohu skoncit u telnet odysseus 25
- je to reseni?

> znalosti ma
>
> Notesy jsou nastesti tak priserne drahe, ze se vyskytuji jen pomerne
> zridka. Ale urcite je pravda, ze by si take jejich pachatele obcas
> zaslouzili deset gramu olova.

	Mozna v techto zemepisnych koncinach, jinak bych si
dovolil docela hodne nesouhlasit. Ba co vice, tech groupware
reseni je vicero, ktery splnuje vsechna mozna RFC doporuceni
ktera kdy byla formou RFC vydana? (navic obcas i protichudne)
Nedelejme z RFC bozi slovo, samozrejme, je treba dodrzovat
STANDARDY, jinak se nedomluvime, doporuceni nejsou
ve stejne kategorii...

<ironie>
	Pokud Vase povedomi o MS Outlook konci u funkce MUA,
proc ne, vezte vsak, ze my jdeme podstatne dale - a jo,
Vas MUA u toho skoncil a proto vsechny MUA musi koncit taky...
</ironie>

	Odhlednu-li od META-FAQ mohl bych stejne tak ja prohlasit,
ze jsou mezi nami ti, jejich MUA neni schopen rozdychat a radne
zalamat konce radku dle velikosti zobrazitelneho okna
nebo dle jineho nastaveni - neni to spise otazka
pohledu?

> hlavicky References a In-Reply-To. To mne vazne toci, stava se pak z
> konferenci necitelny roztristeny balast, kde neni jasne co

	Ano mne taky, proto jako profesional zacnu na kazdou
sluzbu pouzivat nejvhodnejsi nastroj a budu mit deset
virtualnich obrazovek, abych se v tom neztratil, ano?
Nebo jako profesional najdu rozumny kompromis a
zoptimalizuji svoji praci?

	Kdyz uz jsme u toho lamani, jak se tu vseci kasate,
jak to, ze kdyz uz lamete, kaslete na pravidla ceskeho
pravopisu?

> obtezovat tim
> ostatni a vymlouvat se ze mu do toho nikdo nema co kecat je smutne.

	Takze to shrnme - obtezuji, protoze:

a) Exchange mi preformatuje mail, ackoli ma MUA nastaven
zalamovani, vysledkem jsou dlouhe radky
b) muj klient negeneruje nepovinne doplnky, ktere nekdo
popsal v RFC a nekteri se je rozhodli uplatnovat v praxi
(In-Reply-To)

	Jake dalsi vyhrady k "pusobeni" meho klienta mate?
Co kdybych zacal ja:
a) naprosto nevhodne a matouci formatovani velkeho mnozstvi
prispevku
b) spousta OT
c) cim dal vetsi spousta spamu (pozorujete to v poslednich 14
dnech take?)
d) zbytecne hulvatstvi a chytani za slovicko, jako bychom
byli neomylni
e) nestydata komercni (nebo skryta) reklama

	Nejsem neschopny, kdyby existoval rozumny distribucni -
normovany a bezne pouzivany na podobnou cinnost - system - ano
mluvim o NNTP, pak by se zrejme vyresila spousta problemu.

	Ze Vam vadi zrovna toto a ne daleko zavaznejsi pravidelne
prohresky proti Meta-FAQ... Copak jsem sam, kdo pouziva k praci
nejaky komercni groupware a vysledkem je to, co tu kritizujete?
Nebo mne mate na ocich, protoze se zapojuji do diskuse a
"nevhodne" (bohuzel ne obcasne) prispevky nahodnych kolemjdoucich
(kteri evidentne ani META-FAQ necetli!)

	Z hlavicek mailu jde jednoduse dohledat, ze nejsem zdaleka
sam, tak v cem je problem u meho pristupu?

> Ve velkem okne se ty e-maily ctou spatne a odpovida se na ne
> jeste hure.

	Vas klient neumi zalamovat dle aktualniho view?