Free software a pou??v?n? non-free program? (Was: Re: Rozhovor nekolika lam...)

Pavel Kysilka goldenfish na mamutik.ucw.cz
Úterý Leden 27 08:11:27 CET 2004

On 25-01-2004 21.22 +0100, Pavel Jan?k wrote:
   zdravim,
> [...]
>
> Nicm?n?, proto?e jsem to byl z?ejm? j?, dovolte abych to v?ce objasnil
> (jinak samoz?ejm? souhlas?m se zve?ejn?n?m ve?ker? korespondence, na toto
> t?ma...). Pokud se se mnou n?kdo chce bavit o podpo?e free softwaru
> a organizov?n? r?zn?ch aktivit v tomto sm?ru, nap??e mi, ?e si v???
> Richarda Stallmana a jeho my?lenek, ?e m? prakticky stejn? my?lenky jako on
> a nap??e to z Microsoft Outlooku, jak? si o n?m mohu ud?lat n?zor?
>
> Z?ejm? jste v?bec nepochopil podstatu hnut? free software a jeho
> my?lenek. Tak? mi to dlouho trvalo a nestyd?m se to p?iznat...
<cut>
</cut>
zde si napisi par nazoru.
1) pouzivani linuxu ke korespondenci a praci::
s pavlem janikem v tomto souhlasim.
delal jsem par pohovoru, kdyz jsem shanel do tymu cloveka, co umi delat
s linuxem. kdyz vam prijde vetsina mailu z outloku v html a zivotopis v doc,
a zkontrolovanych avg, tak co si o tom mam myslet.
2) o necem to svedci::
  kdysi jsem grepoval mailbox z teto konfery a zjistoval postovni
  kleinty a jejich zastoupeni, nestacil jsem se divit, co lidi
  pouzivaji. kolik je tady outloku.
  mam trosku pocit, ze lide si s linuxem pouze hraji a ze to neberou
  jako reseni a pracovni nastroj, ktery by je mohl zivit.
  anebo pracovni prostredi ci neco, co clovek pouziva.
  pochopim, ze nekdy v praci to nejde. jenomze jednim z cilu linuxu je, aby se
  pouzival a slouzil k uzitku a rozvoji lidi.
 tak trochu nechapu, proc je tady tolik kapacit, ktere holt pouzivaji
 jiny system a zbytecne mrhaji sve znalosti a schopnosti praci na
 woknech ci necem podobnem v mnoha pripadech nepouzitelnem.
3) realne uziti linuxu::
mam trochu pocit, ze na linuxu nejsou poradna a dodelana reseni. je zde
mnoho moznosti. ale nejak nedovedu pochopit, proc se nevyuziji.
  nechci to zde v konfere nejak prilis resit, proc se to ci ono
  nepouziva. konfera upada a je zde z velke casti jiz odpad plny offtopiccu a
  neschopnosti hledat.
 spise vim o jednom lepsim miste. kazdy prvni patek v mesici se v praze
 kona "prvni pivni linuxovy patek". a to je vcelku vhodne misto, kdy se
 da bavit o nejakych linuxovych resenich a vyvoji.
 vice na http://linuxsoft.cz/patek/ . nechci delat reklamu ci zvysovat
 nejak navstevnost ani nic nejak organizovat. o to mi nejde. spise me
 zajimaji kvalitni informace, reseni a dobra oponentura.
 na linuxovem patku jsem k zastizeni a neni problem se o jiz zminovanych
 vecech seriozne bavit.

> Mo?n?, ?e po p?e?ten? dal??ch ?l?nk? ze str?nek GNU projektu (zejm?na
> http://www.gnu.org/philosophy/philosophy.html) a po jejich op?tovn?m
> p?e?ten? a pochopen?, budete m?t stejn?, nebo alespo? podobn? n?zor jako
> j?.
> --
> Pavel Jan?k
>
> ... they keep asking "Can Emacs do this?" but the corrent question is "How
> can I make Emacs to do this?"
>                   -- Someone on /.

ps: dneska asi jeste v konfere budu. ale behem par dni se asi odhlasim.
    je to tu obcas o nicem.to kdybych na nejake prispevky neodpovidal.

    zatim nashledanou
       pavel kysilka