Instalace Debiany

Vladimír Láník reddragon na lanelec.spk.cz
Pátek Leden 30 15:34:17 CET 2004

On Fri, Jan 30, 2004 at 02:49:30PM +0100, Tomas Hlavacek wrote:
> Prominte, ale jak si muzete byt jisty ze to je ten Debian a ne ta
> Debian? Sice nevim, jak to jmeno vzniklo a nejak jsem se toho na webu
> nedopatral (ovsem hledal jsem vazne jen zbezne) a anglicky tak moc
> neumim abych videl nejake hlubsi souvislosti. Ale prekladat automaticky
> Debian v muzskym rode je jasna diskriminace zen a me by se nahodou
> docela libilo, kdyby se to prekladalo jako Debian, Debiany, Debiane,
> Debianu atd... Nebo se pletu a v nejakem RFC ci ISO dokumentu nebo
> nejake jine norme pisou ze Debian je rodu muzskeho? (Za OT se
> [...]
"Debian was started by Ian Murdock, and he named the project after
himself and his girlfriend Deborah: Deb-Ian or Debian."

Mno, myslím, že je z toho jasné, že jméno Debian žádný mluvnický rod
nemá. Na druhou stranu je užívání rodu mužského v češtině (podle vzoru
"hrad") tak rozšířené, že podle mého názoru nemá cenu o ničem dalším
diskutovat.

--
Vladimír Láník <reddragon na lanelec.spk.cz>
   "For the first time in a long time