Zalohovaci software - testovanie

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Červenec 19 11:45:53 CEST 2004

On Mon, Jul 19, 2004 at 11:16:30AM +0200, AntiTrust - AT wrote:
> Pekny den vospolok ;)
cau

> Poziadavky:
[cut]
Pokial existuje na dany filesystem dump, tak pouzi ten. Ked nie, tar. Oba
sa daju kombinovat s gzip/bzip2, a mozes ich pipenut do ssh. Odporucam
zalohovat kazdu partisnu zvlast (dump ani inac nejde, tar ma na to option).
Existuje skript "reiserfsdump", ktory ma podobne ovladanie ako dump ale
pouziva tar ako backend, pre filesystemy, ktore dump nemaju, napr. reiserfs.

Dump ma vyhodu, ze je rychly a pravne na kompletne bekapy sa jednoducho
pouziva. Tar je zase univerzalnejsi.

> PS:
> Potesia aj rady/linky, na co si dat pozor, co urcite
> nezabudnut/NEspravit ...;
Urcite si raz restore otestuj na nejakej druhej masine, ci to naozaj funguje,
a nezabudni inicializovat bootloader. Nezabudni zalohovat vsetky partisny
(napr. nevynechaj /boot). Aha a napis si proceduru obnovy na
nejaky paperik, napr.
1. nabutuj knoppix
2. fdisk
3. mkfs
4. ssh backupserver "cat backuplevel0"|restore -rf -
5. ssh backupserver "cat backuplevel1"|restore -rf -
6. ssh backupserver "cat backuplevel2"|restore -rf -

Ako automaticky spravit inkrementalne zalohy: backup skript moze obsahovat
napr:

----------------------
dom=`date +%d`
dow=`date +%w`
type=2
if [ $dow -eq 0 ]
then
  type=1
fi
if [ $dom -eq 1 ]
then
  type=0
fi
if [ "$1" = 0 -o "$1" = 1 -o "$1" = 2 ]
then
  type="$1"
fi

Tym mozes manualne vnutit level, a ked nic nespecifikujes, vypocita si ho sam
(prveho v mesiaci full, v nedelu level 1 a ostatne dni level 2).

> ako je to s /dev /proc /initrd ...
No, ked budes zalohovat po partisnach tak ta to trapit nemusi.

S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                Where do you think you're going today?