Zalohovaci software - testovanie

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Pondělí Červenec 19 12:51:55 CEST 2004

On Mon, 19 Jul 2004, Peter Surda wrote:

> Dump ma vyhodu, ze je rychly a pravne na kompletne bekapy sa jednoducho
> pouziva. Tar je zase univerzalnejsi.

Dump obchazi filesystem, takze pokud se jedna o "zivy" filesystem, tak
mohou nastat problemy. Vetsinou to nenarusi provoz, ale ten dump muze byt
v nejakem nekonzistentnim stavu - v horsim pripade ta nekonzistence muze
mit pri obnoveni fatalni nasledky.

Takze jeho pouziti ma jiste limitace. Vhodny je na

- zalohovani filesystemu, ktere se v dobe dumpu temer jiste nezmeni, napr.
  root svazek (v pripade, ze home, var, tmp apod. jsou namountovane nekde
  jinde)
- dumpovani LVM snapshotu nebo jinym zpusobem vytvorenych "zamrazenych"
  kopii filesystemu
- u XFS je mozne pouzit xfs_freeze(8)

-- Honza Houstek