Zalohovaci software - testovanie

Jiri Kulhan Jiri.Kulhan na Sun.COM
Pátek Červenec 23 20:58:19 CEST 2004

Michal Kubecek wrote:

> A právě z tohoto popisu vyplývá i to, co jsem se snažil naznačit hned ve
> svém úvodním příspěvku, který celou tuto větev rozpoutal. Protože
> zanesení jedné transakce znamená větší počet různých diskových operací,
> není problém jen v tom, že klasický zálohovací software zpracovává
> soubor(y) postupně. Protože i kdyby byl filesystém+zálohovač schopen
> udělat okamžitý snapshot, může se s ním stejně trefit do okamžiku mezi
> ty dva zápisy. A pak dostane nekonzistentní mezistav.

Hm. Rekl bych, ze pokud se opravdu trefite doprostred zapisu transakce,
nemelo by se vlastne nic dit - protoze transakce nebude commitovana,
solidni databazovy stroj ji je schopen odrolovat zpet, tzn. databazi
vrati do stavu pred zapocetim transakce a tim padem konzistentniho.
Nevidim v tom principialni potiz, pred timto stavem by skutecne solidni
implementace transakci chranit mela.

Jirka