USB Mass Storage - problem 2.4.26

AntiTrust - AT antitrust na centrum.sk
Pondělí Červenec 26 20:39:44 CEST 2004

Sry za neskoru odpo, ale xcel som to systemeticky otestovat a v klude a
dalo sa to az teraz.

BTW: jednalo sa o FAT32

> Porovnavate neporovnatelne -- ty USB contollery jsou patrne uplne jine,
> kdyz uz, tak byste to mel zkouset na stejnem HW. Jinak fakt nevim, proc
> vam o 12% nizsi rychlost vadi, jestli bude nejaka operace trvat 8 nebo 9
> minut je skoro jedno. Ten rychly zapis bude patrne kvuli diskove kesi,
> zkuste to takto: sync, zacatek mereni, merena operace, sync, konec mereni
> (pochopitelne ekvivalentnim zpusobem i na widlich).

vid nove merania

NOVE MERANIA:
[komu sa to nexce citat - vid vysledok]

* FS na USB FD (Flash drive aka USB kluc, USB data, USB key, USB disc,
USB flash, USB rybka (pouziva so to aj v Cechach?) a kopec dalsich
komercnych nazvov :|) - vid poznamka pri merani
* Read a Write sa vzdy myslia z pohladu FD (flash disk)
* w - vzdy prve zobrazene cislo; na vsetkych PC absolutne nic nebezalo,
ake je zaciatocne w>=0.01 - je to sposobene predoslym meranim, nemal som
chut cakat, kym sa "w vynuluje"; 0.01-0.89 [prve znamena pred zaciatkom
testu, 2nd zn. "po teste"]
* sync - znamena, ze mount bol s o sync [pouzite stopky]
* async - znamena, ze mount bol s o async;; test bol: system - sync;
sync, w; date +%M%S; echo aaaaaaaaaa;  cp a b; sync; sync; date +%M%S; w;
**
PC W2K = W2K+SP4, all win.upd, tcmd, AXP 1900+, Asus DeLuxe nforce2,
nepretaktovane, 1GB DDR (az na CPU a HDD totozne s Linux PC); PATA
60GB/2MB/IBM
**
PC Linux = rovnaka 2*512DDR, rovnaka MoBo (kupovane v 1 den), Debian
testing kernel 2.4.26-2 (nie -3 z unstable), PATA 120GB/8MB/Hitachi,
Barton 2500+
ani 1PC nebol nijako pretaktovany a pod. -- dalsie info - mail
**
W aj R bolo vzdy (na w2k) po vytiahnuti a zasunuti FD
jednalo sa o 28,9MB kernel 2.4.22.bz2 (AFAIK orig.vanilla, ale nerucim :)

*******
w2k
FS: FAT16
W=30s, R=27s
FS: FAT32
W=30s, R=27s
*
Linux
FS: FAT16
sync
R=51s, w 0-1.04
*
Linux
FS: EXT2
sync
W=>6:00m !
w=0.56-1.19, ukoncene pri 10% z casovych dovodov, MC_estimated (uz
neklesalo) 5:42 (na zvysnych 90% dat)
*
Linux
FS: FAT32
async
W=35s, w=0.33-1.07; 0.70-1.27 [a pod. testovane 4x]
*
Linux
FS: FAT16
async
W=35s, w=0.20-1.00... [a pod. testovane 2x]
*
Linux
FS: EXT2
async
W=35s, w=0.10-0.94
*
Linux
FS: EXT2
async
R=31s, w=0.75-1.08
*
Linux
FS: FAT32
async
R=31s, w=0.69-1.03

Na w2k som CPU_zataz pozeral v TaskManager - pri NEpraci 0-2%, pri praci
0-3%, t.j. povedzme, ze CPU_zataz=0,5-1,5% CPU (trochu slabsieho).

Na LinuxPC som to meral top -d1 a "manualne pozeral".
idle bolo cca 80%casu na 100%, 15-18%casu na 99/98% a obcas skocilo na
94/93/92%.

VYSLEDOK:
zhruba plati, ze cpu_zataz aj casy pri pouzit FS:F16/F32 su obdobne.
ZISTENIE:
ze pri mount -o sync sa "system" - teda "ono kopirovanie", hlavne write
sprava vyrazne pomalsie [aj 2 az 6x - vid dalsie slubene testy casom],
co by som nebol predpokldal, hlavne ak sa jedna o nezatazeny silny stroj
a jedinu prebiehajucu transakciu. Uz znizenie o 20% by sa mi zdalo
vysoke. Az bude cas, otestujem si to na (aj ne)zatazenom stroji s par
ftp naraz - tu by som si vyrazny pokles rychlosti pri sync vedel
predstavit, lebo "sa stroj velmi hlupo sprava". No, dalsie info pre mna.

Podobny test, kde bude ina flash, USB2.0 a pod. vyskusam do mesiaca a
zaslem.
Test s kernel 2.6.last+USB 2.0 a aspon 2 vyrobcovia na
nforce2/Centrino/snadestecosi a WXP spravim tiez, avsak neviem kedy to
bude, ale zapisujem si to do TODO.

Pekny vecer 2all
AT

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32