teror ze strany "open" licenci

Petr Klima qaxi na seznam.cz
Úterý Červen 1 15:20:12 CEST 2004

Karel Zak wrote:

>  Ja  pokud si  prectu napriklad  GPL tak  nemam pocit,  ze myslenkou  je
>  _sireni_ "svobodneho" software, ale sireni  sebe sama (licence) a pokud
>  mozno viteztvi nad libovolnou jinou a treba i stejne "free" licenci.

  GPL je opravdu trochu "tvrda", ale na druhou stranu se GPL SW nemuze
stat to co se stalo napr. Kerberosu (BSD licence).

  MS si byl vedom ze BSD Licence ja tak volna, ze vzal zdrojaky,
poupravil je, pozmenil veci na urovni protokolu a stale to vydaval za
Kerberos. Pokud neco proti jejich "implementaci" nechodilo tak to bylo
spatne. Svete div se, nechodilo temer nic (ani original Kerberos z MIT)
krome produktu MS ... a MS se dusoval, ze vina neni na jeho strane.
  Je pravda, ze to casem trochu ohnili smerem ke standardu, ale BSD
licence se vlastene obratila sama proti sobe.

  Pokud je produkt pod GNU tak tohle proste neni mozne protoze se i u
zkomercneleho produktu muzete kouknout na zdrojaky.