teror ze strany "open" licenci

Karel Zak zakkr na zf.jcu.cz
Úterý Červen 1 16:11:06 CEST 2004

On Tue, Jun 01, 2004 at 03:20:12PM +0200, Petr Klima wrote:

>   GPL je opravdu trochu "tvrda", ale na druhou stranu se GPL SW nemuze
> stat to co se stalo napr. Kerberosu (BSD licence).
>
>   MS si byl vedom ze BSD Licence ja tak volna, ze vzal zdrojaky,
> poupravil je, pozmenil veci na urovni protokolu a stale to vydaval za
> Kerberos. Pokud neco proti jejich "implementaci" nechodilo tak to bylo
> spatne. Svete div se, nechodilo temer nic (ani original Kerberos z MIT)
> krome produktu MS ... a MS se dusoval, ze vina neni na jeho strane.
>   Je pravda, ze to casem trochu ohnili smerem ke standardu, ale BSD
> licence se vlastene obratila sama proti sobe.

 Otazkou je co je spatne na tom, kdyz nekdo komercializuje software
 jehoz licence to umoznuje :-)

 Ostatne budme radi, ze tu BSD licence je. Stala u rady hodne dulezitych
 veci  a je  tak svobodna  jak  je, prave  proto, aby  slo do  prvotnich
 zajimavych akademickych napadu prilit  dostatek financnich prostredku a
 dostat tak  software do  pouzitelneho stavu  pokud se  nenaslo dostatek
 nadsencu co by to delalo zadarmo. Tomudle rikam opravdova svoboda.

    Karel

--
 Karel Zak  <zakkr na zf.jcu.cz>
 http://home.zf.jcu.cz/~zakkr/