teror ze strany "open" licenci

Libor Chocholaty chocholaty na cncz.cz
Úterý Červen 1 17:17:22 CEST 2004

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek wrote:

> [...]
No jasne, vzdyt je to licence RMS. :-)

>	Myslim ze to bylo trochu jinak, RMS dal Hurd, Linus Linux,
>nakonec RMS Linux adoptoval, ale stale se nevzdal sve myslenky = HURD
>stale "zije".

Ono je to tak, ze Hurd je kernel OS stejne jako Linux a samotny kernel
je vam na dve veci. Linusovi se daril vyvoj kernelu a RMS se daril vyvoj
libc. Obema se nedaril vyvoj toho druheho, tedy Linusovi nesla libc a
RMS zase Hurd. Tak to dali dohromady a mame tady dnesni (GNU/)Linux. RMS
by to rad oznacoval GNU/Linux z ideologickych duvodu, ale na to mu kazdy
vite co. Myslim, ze jeho pohnutky mohou byt ciste a opravnene se muze
citit na vedlejsi koleji, ale ja za to nemuzu. Zivot neni spravedlivej.
Ja osobne GNU nepouzivam, stejne jako skoro nikdo, protoze je to
nadbytecne. Proste Linux je lepsi znacka nez GNU, tak vyhral. Je to
stejne jako jinde v zivote. Rekl byste, ze si jdete koupit fotak Konica
Minolta? Ne? Jdete si koupit Minoltu, ze? :-) A stejne dopadl GNU. Navic
tyhle presmycky Gnu is Not Unix jsou sice pekne, ale oceni je tak 0,37%
uzivatelu.

>	A vidite, na jednu stranu RMS jdete na ruku na stranu druhou
>jdete proti nemu...

Ja jen rikam, co si myslim. Nikomu na ruku nechodim, nemam to zapotrebi. Zivot neni cernobilej a meli bychom si to casteji opakovat.

Libor