Zacatecnik: jakou grafickou kartu

Tomáš Janoušek tomi na nomi.cz
Úterý Červen 8 15:27:54 CEST 2004

Tue, Jun 08, 2004 at 03:01:47PM +0200  Libor Chocholaty napsal:
> Mohl byste se s nami podelit o to, jake jsou vase zakladni pozadavky.
> Jinak ta vytka nema moc smyslu.
Zakladni pozadavek je moznost vice X, bezproblemove prepinani mezi nimi a
konzoli, zadne velke hangy. Pak potrebuju rozumne funkcni GL, GLX a nejlepe
nejake dalsi 2D akcelerace. Xv extension se taky velmi hodi. Co jiz zcela
vyzaduji je bezproblemovy chod u me na dvou monitorech, je mi uz jedno jestli
ten druhy monitor budu mit na PCIove Matroxce nebo primo na grafice, ale nesmi
se to hadat. Podpora 8,16,24,32 bitove grafiky zda se zcela esentialni, ale na
proprietarnich ovladacich od ATI je funkcni jen 32.

Mozna bych si vzpomnel na vice. V kazdem pripade tomuto u me odpovida pouze
nvidia s jejich ovladaci. Nevylucuji, ze to umi i nejake karty jine, ale kdyz
mi bylo vcera receno ze s DRI jdou jen jedny 3D akcelerovane X zaraz, tak jsem
trochu neveril a doted nevim jak tomu je.

> [...]
> nez u te stavajici. Ted mam Matrox G400 a fakt nevim, co si koupim, az
> budu upgradovat, protoze ve vsech recenzich se pise jen o poctu
> trojuhelniku za vterinu, o skore ve 3DMark 2003,2004... Ale aby nekdo
> recenzoval kvalitu zobrazeni a srovnal karty na trhu podle ni, tak o
> takove srovnani jsem jeste nezavadil. Nekdy mi prijde, ze v recenzenti
> si mysli, ze graficke karty vyrabi jen ATI a nVidia. Obcas priberou do
> party nejakeho exota jako XGI, nebo Intel jakozto zastupce integrovanych
> reseni, ale to je tak vsechno. Ja bych chtel srovnani s moji Matroxkou :)
Recenzenti recenzuji grafiky pro hrace, Matrox Parhelia bohuzel dosahuje
vykonu GeForce 2, takze je pro ne nezajimava, ale v recenzich na profesionalni
vybaveni (ohledne strihu videa, DTP, CAD ci geodezii) o nich jiste zminka
bude. Jenom si nejsem jisty zda skutecne podobne srovnani potrebujete. Matrox
budou mit vzdy nejlepsi obraz, budou spolehlive a obecne velmi dobre v 2D
grafice, na druhou stranu na hrani dnesnich her jsou a budou nepouzitelne.
--
.------   Tomáš Janoušek   alias Liskni_si   ------.
| NOMI team, developer, http://{www,tomi}.nomi.cz/ |