htb a spol

Tomas Konir moje na vabo.cz
Středa Červen 9 08:58:19 CEST 2004

On Wed, 9 Jun 2004, oldfrog.linux na volny.cz wrote:

> Date: Wed, 09 Jun 2004 08:15:07 +0200
> From: "oldfrog.linux na volny.cz" <oldfrog.linux na volny.cz>
> To: linux na linux.cz
> Subject: Re: htb a spol

> Narust latence jsem pozoroval tehdy, pokud jsem jako
> sirku pasma zadal skutecnou hodnotu linky, pokud jsem zadal
> asi 80% (nechal tedy 20% jako rezervu pro tvorbu fronty),
> byla latence prijatelna. Na konci kazde tridy jsem povesil
> sfq disciplinu, coz rovnez prspelo k vyrovnani. Postupoval
> jsem jak uvadi clanek na rootu "htb - jemny uvod".

sfq nepomohlo a bylo to zarucene poctem zanoreni, protoze jsem to
experimentalne testoval na 100mbit siti a chovalo se to stejne (jen
odezvy byly radove lepsi 100-1000ms, ale na 100mbit to bylo stejne
neprimerene zpomaleni).
Nechavat rezervu je samozrejmost, ale tato vlastnost ze projevovala i
pri nevytizene lince (vytizena sotva na 50%)

> Nicmene i tak potvrzuji, ze vyrovnanejsi odezvy jsou
> pri nizssim zanoreni trid, nicmnene pri odezvach 1-10 sec
> bych hledal jinou pricinu.

Problem je v tom, ze prumerna odezva je treba 300ms, ale skokove se to
obcas vysplha i na 10s a co jsem vypozoroval, tak na to mela vliv jen
hloubka zanoreni.

> Mozna pomohou tyto uvahy:
>
> - jsou dotcene linky full nebo half duplex nebo jejich kombinace?

tohle mi nepomohlo, viz test na 100mbitu (rychlost jsem pro testovani
omezil pomoci htb na 100kbit, takze linka tam opravdu nemohla mit vliv).

> - shapuju provoz v jednom, druhem nebo obou smerech?

Samozrejme, ze v obou. v jednom to nema smysl.

> - pujcuji pasmo mezi rozhranimi (imq)?

ne

> - jak mam nastavene garance a horni limity, je vypocet rychlosti dobre?

v tomhle bych problem nevidel, protoze vsude byly dost velke rezervy.

Jestli budu mit pristi tyden cas, tak to muzu zkusit jeste jednou overit
a udelat nejaky exaktnejsi test, nez jsem delal onehda.

	MOJE

--
Konir Tomas
Czech Republic