Samba a dlouhé ukládání dat z winxp

Michal Safranek linux na dobris.net
Neděle Červen 13 11:07:00 CEST 2004

Zdravím,

mám v síti jako fileserver sambu 3.0.4 kompilovanou (nikoli z rpm) na RH9,
která až na jednu věc funguje bez problémů:

- kopírování mezi serverem a stanicí winxp jde rychlostí 4-10MB/s podle
velikosti souborů, což mi přijde ok

- kopírování mezi serverem a stanicí win98 funguje stejně rychle jako na
winxp

Zatím vypada vše ok, že? :) Ale je tu jeden podstatnej problém: používáme
ještě program, který ten sambovej server používá jako fileserver pro
ukládání dbx souborů, je to hodně velké množství malých souborů (100 - 800
kB) tvořící cca 10GB dat. Čtení těchto dat onomu programu je z winxp i win98
velmi rychlé, ukládání z win98 jde taky výborně, nicméně Z WINXP TO TRVÁ 3X
-5X DÉLE NEŽ Z WIN98

Zkoušel jsem rozjet to na debianu s verzemi samby 3.0.1 a 3.0.4 (ovšem se
stejnou konfigurací), s jádrem 2.4.20, 2.4.23, 2.4.26, žádný rozdíl, zkrátka
to co trvá win98 3s, winxp ukládá 11s.

Nehcápu proč to z win98 jde rychleji než z winxp. Zkoušel jsem přeinstalace
winxp, vyměnit switche, kabeláž (nakonec mi to běželo na cross link přímo
mezi) a vůbec nic se nezměnilo...

Když jsem si na server nainstaloval iptraf, a podíval jsem se na to, jak
rychle to přenáší data, tak jsem neveřil ještě víc. Ne z rychlosti (ta byla
u win98 i u winxp stejná), ale z toho, kolik se přenese dat: u win98 se při
naprosto stejné operaci přenese 1MB dat směrem na server a 1MB směrem ze
serveru, nicméně z winxp se přenese 3,5MB... což by odpovídalo onomu 3-5x
delšímu času ukládání...

Netušíte čím by to mohlo být??? Už jsem z toho úplně na prášky...
Konfiguraci samby přikládám na konci.

Díky

MS

SMB.CONF

[global]

   workgroup = WORKGROUP

   server string = Linux server

   hosts allow = 192.168.1. 192.168.2. 127.

   printcap name = /etc/printcap

   load printers = no

   log file = /var/log/samba/log.%m

   max log size = 50

   security = user

   socket options = TCP_NODELAY SO_RCVBUF=8192 SO_SNDBUF=8192

   dns proxy = no

   case sensitive = no

[share]

    comment = Company