Databazove mail foldery

Dan Ohnesorg Dan na feld.cvut.cz
Pondělí Červen 14 23:31:46 CEST 2004

Dne Mon, Jun 14, 2004 at 10:05:35PM +0200, Jafra napsal:

> Ano, APC to mam podobne. Z UPSek od ELTECA chodi toto:
>
> New trap no. 106 raised from device SNMPMITE [No:5] !
>
> Trap: Selected redundancy level is restored
>
> Device status: Unknow

No nic moc, zrejme nekde chybi nejake MIB zaznamy. Device status Unknown by
me fakt neuklidnilo.

> A jelikoz ve spicce, kde na nekterych pobockach je adapteru nekolik, muzou
> prijit stovky mailu s informacemi v kratke dobe (jsou sjednane servisni
> zasahy apod.), neni realne zpracovavani maily clovekem. Chtel jsem resit
> ulozeni techto mailu do databaze MySQL a s nimi pak pomoci PHP pracovat pro
> vystup na web, kde si uzivatel muze cist historii cinnosti UPS a servisni
> technik informace o provozu, technickem stavu ...
> Jestli mi muzes poradit, jak to realizovat, byl bych rad ....

To co jsem posilal ale nebyl vystup z nejakeho mailu. To byl vystup SNMP
trap demona, tedy programku, ktery prijima SNMP trapy zasilane po siti. To
nema s mailem absolutne nic spolecneho. Pouziva se to prave proto, ze mailem
je to na velke siti nezvladnutelne.

SNMP programky jsou ruzne, od nejjednodusiho demona v linuxu, ktery umi
"jen" spoustet programy jako reakce na prijate trapy a nebo zapisovat trapy
do logu, po velke systemy, kde vidite mapu site a od vsech prvku vsechno co
lze pres snmp zjistit.

To ze ty zpravy chodi mailem neni urcite optimalni a je otazka proc tomu tak
je. Jestli to neni tak, ze nekde bezi snmptrapd, ktery trapy chyta a dela z
nich slozite maily, ktere pak zase slozite dekodujete. Takze optimalni je
vsechno mailovani zahodit a zpracovavat primo trapy. Pokud to nejde, tak
bych proste sestavil neco s pouzitim procmailrc a perlu (pythonu, c) co by
email "precetlo" a vrazilo relevantni informace do databaze, ale urcite ne
cely mail.

Zpracovani pres snmptrapd muze vypadat treba tak, ze do /etc/snmptrapd.conf
date

traphandle OID /usr/local/bin/vraz_do_databaze

a vraz_do_databaze bude obsahovat neco jako

read HOSTNAME
read IP
read INFO

echo "INSERT INTO trapy VALUES (\"$HOSTNAME\",\"$IP\",\"$INFO\");" | mysql -e

pisu to z hlavy, takze bez zaruky, ale princip je snad zrejmy.

zdravim
dan