Prenos vetsich souboru pres mail.

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Pondělí Červen 28 15:41:54 CEST 2004

	Prominte, ale ted jste to vzal z hodne spatne strany...

	tak jim ho poridte... - jo ze neexistuje, tak to holt nekdo bude
muset zaplatit - praci, penezmi, casem, aby takovy nastroj byl, kdyz jak
rikate je o nej takovy zajem...

> nelze. Oni si proste bez vetsi iniciativy chteji poslat cenik, jejich
> prace konci prave vytvorenim ceniku a o nic jineho se nechteji starat

	Pokud jejich prace konci vytvorenim ceniku, tak proc s NIMI
resite jeho posilani - pokud je problem definovan takto, tak o poslani
se ma starat nejaky automat - tedy neco co mate vytvorit Vy, nikoli, ze
to maji resit uzivatele. Pokud to maji resit primo uzivatele, doporucuji
Vasi pozornost Content management systemy a nebo uzivatele, kteri jsou
jednak znali v oboru, ale zaroven jsou schopni pouzivat dnes bezne
prostredky (pripada Vam absurdni, ze k vykonu urcite managerske ci
obchodni pozice se pozaduje ridicske opravneni, nepripada, ale naucit
lidi trochu pouzivat efektivni nastroje Internetu to je problem - vy
lidem platite autoskolu nebo po nich chcete tyto dovednosti jako
"vklad"?)...

> 5MB v nasem pripade, 2MB v pripade napr. volny.cz . Jak to naucim
> uzivatele tretich stran? Jak mam uzivatelum vysvetlit, ze
> nejaky email
> muze mit pouze 2MB, nejaky 5MB? To je jako bych jim vysvetloval, ze
> tohle auto uveze 5t, ale pred nalozenim si musi naklad zvazit a
> pripocist 30% a navic pokud pojedou do horni-dolni tak at pocitaj, ze
> tam muzou dovezt pouze 2t. Nebylo by tedy jednodusi mit pro users

	Hmm... a v pripade, ze takova horni dolni skutecne existuje, tak
to uzivatelum naservirujete jak? Jak jim to vysvetlite a co udelate pro
zmenu? V pripade e-mailu jste bud firma, ktera skutecne ma na to, aby
efektivni nastroje na urcite cinnosti pouzivala naprosto neefektivne na
jine a nebo jste firma, ktera na to nema a pak by mela svou pozornost
zamerit na efektivitu svych uzivatelu a jejich vzdelanost - prominte,
ale fakt u mne neobstoji to, ze uzivatel chce. Uzivatel nechce, uzivatel
ma pracovni povinnosti a ty pomoci sverenych nastroju plni, tecka.

> file neni pro kazdeho usera uplne easy, o nejakem ftp ani nemluvim).

	A ze nevyhodite primo cele graficke pracovni prostredi do pryc,
vzdyt uzivatel nechapou ani abstrakce typu soubor, adresar, ale daleko
lepe se orientuje v sanonech... - na jednu stranu po uzivatelich
znalosti chcete, na stranu druhou omlouvate jejich neschopnost ZAUCIT se
trivialnim postupum... - i v padesati se muj otec celkem bez problemu za
odpoledne naucil efektivne pracovat s komprimaci, disketami (vcetne
rozdelovanim archivu), kontrolou apod. (WinZip, pozdeji za spoluprace
Windows (dnes Total) Commanderu) - dneska mu rikam, ze by se mu radsi
hodil USB nesmysl za litr a nemusel by hrat disketovou valku - jeho
pohodlnost se vzpira a tudiz nechce, dobre mu tak... Proste kdyz nebylo
zbyti, tak opravdu jednoduse byl schopen naucit se co potreboval ke
zvladnuti sve pracovni naplne, dneska je to o pohodli a tak se mu
nechce... Myslim si, ze podobnou analogii najdete i ve vasich procesech.