mozilla vs kmail

Ivo Panacek ivop na jlabs.cz
Čtvrtek Květen 6 10:06:08 CEST 2004

Jaroslav Lukesh wrote:
> Dobrý den,
>
> Tak nějak zjišťuji, že mnohými opěvovaná mozilla mi přestává vyhovovat.
> Už dlouho, ale dneska to dostoupilo vrcholu a tak nějak si myslím, že
> nástupcem by mohl být kmail.
>
> Můžete mě někdo prosím shrnout zhruba, jak na tom oba mailery jsou?
> Kmail mi připadá rychlý (hlavně je dobře integrovaný v kde, takže poslat
> přílohu mailem z něj není problém), ale jak je na tom v reálném
> nasazení, kdy vám chodí kolem 500-1000 mailů denně + tomu odpovídající
> velikost nemazaného mailboxu (mám snad 40 mailboxů, některé mají i
> [...]

Pouzival jsem dostatecne dlouho oba a jeste Evolution a ted ThunderBird.
Vzdy tedy s IMAP serverem (=> aktualne mam nainstalovany vsechny a cas
od casu pouziju jiny). KMail byl asi relativne nejpohodlnejsi a nejpadavejsi.
Kazdy z nich jsem pouzival minimalne nekolik mesicu.
Nejlepe umel Evolution (napr. hledat nechaval spravne IMAP server namisto
aby to delal sam). Vzdy jsem narazel na klavesove zkratky, ktere byly
jednak ruzne, jednak zadne i na dulezite veci.
Podstatnou vlastnosti (pro me) je, aby koukal na nove maily i v jinych folderech,
protoze mi prichozi postu tridi rovnou IMAP server (sieve) a to umi
KMail a Evolution, ThunderBird se musi velmi nepohodlne presvedcovat (zatim).

Takze doporucuji
a) zvazit nasazeni IMAP serveru (a rozhodnout se kladne)
b) zkusit jeste Evolution (nektere akce v nem ale nejsou moc pohodlne)
c) pouzivat jich klidne vic, dle potreby (i mutt samozrejme umi IMAP :)
d) je-li vasim desktopen KDE, pak KMail skoro na vse vyhovi
--
S pozdravem
Ivo Panáček