FreeBSD

Peter Lacus zorbaAT na pobox.sk
Středa Květen 26 10:13:56 CEST 2004

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek napsal(a):

> 	Proc? Aplikace noveho jadra je otazka 5-ti minut + restart (on
> FreeBSD kernel nema zadne problemy za tech 200 dni?) a co se tyka
> ostatniho, aplikacni stranka je v podstate identicka a je suma fuk,
> zda-li se jedna o Linux nebo *BSD.

pisal som o OpenBSD (opravedlnujem sa, ked to nebolo jasne, ale z
clanku, na ktory som reagoval, to IMHO jasne vyplyvalo). Moja reakcia
ani nesmerovala na nejake porovnavanie linux vs BSD, ale na "chudobnost"
defaultnej konfiguracie OpenBSD. Inak sa vobec takymi threadmi nezvyknem
zaoberat.

BTW doporucujem kazdemu vyskusat si OpenBSD v praxi, naozaj ma nieco do
seba (linux sa mi naposledy takto pacil v casoch jadra 2.0.36).

A este k polozenej otazke. Keby som to uplne zjednodusil:

grep linux "SecurityFocus Newsletter" > grep openbsd "SecurityFocus
Newsletter". Obcas bohuzial aj >>. Plus niektore dalsie pozitiva OpenBSD
(secure by default, systrace, privilege separation, system portov
("pozicany" ;-) z FreeBSD) a pod.)

A druha vec je, ze nie som spravca na plny ani na polovicny uvazok. Pred
OpenBSD sme tu mali linux, ten bohuzial skapal na rootkit - neskumal som
podrobne, ako sa tam dostal, dalsi den som na ten pocitac hodil OpenBSD
a odvtedy je pokoj. Aspon zatial. :-)

Bedo.