SUSE nebo jiný Linux

Jan Houstek jan.houstek na mff.cuni.cz
Středa Listopad 24 18:22:31 CET 2004

Ctirad Fertr wrote:

> Gentoo je skvělé v tom, že se to výborně spravuje,

Gentoo se tak vyborne spravuje, ze i nekteri mi masochisticti znami,
kteri ho na serverech pouzivaji, priznavaji, ze s tim maji mnohem vic
prace nekdo s [dosadte si libovolnou distribuci s rozumne dlouhym
release cyklem].

> člověk není nucen neustále hackovat a obcházet nějaký balíčkovací systém,
 > když potřebuje nainstalovat či upgradovat program a hlavně,

Vetsine lidi, kteri nejsou lini si precist k tomu "nejakemu
balickovacimu systemu" alespon zakladni dokumentaci, pak ten system
naopak popsanou cinnost velmi usnadni. Rozhodne neni nutne neco
"neustale obchazet a hackovat".

> naučí se linux a jeho podstatu a ne jenom klikat
> v nějakém frontendu co fungovat může a nemusí.

Ano, mate pravdu. Zatimco zoufalci pouzivaji apt-get install, yum
install, urpmi nebo dokonce nejaky klikaci frontend, v gentoo napisete
pred jmeno baliku "emerge", cimz se tato distribuce od ostatnich zasadne
odlisuje a k hlubokemu pochopeni podstaty Linuxu je jeji pouziti temer
nezbytne :-)

-- Honza Houstek