V distribuci to není

Michal Kubecek mike na mk-sys.cz
Čtvrtek Listopad 25 08:16:04 CET 2004

On Thu, Nov 25, 2004 at 03:37:27AM +0100, Petr Koval wrote:
> nechci to rozvadet, jen upresnit
> ja mel na mysli ne jenom ten support jako obchodni zalezitost
> nybrz podporu v podobe uz existujicich dokumentu (informaci)
> a taky ruznych sw oprav vpodobe patchu
>
> oboji se straci s dosazitelnosti, jakmile se objevi dalsi nove verze
> te same distribuce (to mi pripada jak windows 95 updates apod.)

Neřekl bych, nezkoumal jsem to úplně detailně, ale nevšiml jsem si, že
by ze support database nebo hardware database mizely informace ke
starším verzím. Jak je to přesně s updaty, se mi nepodařilo zjistit, ale
prokazatelně vím, že se stále ještě objevují updaty pro verzi 8.1
(podzim 2002); je jich sice podstatně méně než pro 9.1, ale to je celkem
logické (už se tu o tom zmiňoval Honza Houštěk).

> videl si nazory kolem
> ze ne kazdy ma naladu se neco ucit nybrz to chce hned
> jedno jak, pouzit, a to je prave ta smula

Na takový přístup mám jednoduchou odpověď: kdo chce řešení, musí obvykle
něco investovat - buď čas (a práci) nebo peníze. Samozřejmě se může
najít dobrák, který to udělá za něj. Nic proti, je-li to dobrovolně a
pro osobní použití. Ale pokud někdo takto získaný výsledek hodlá
prodávat zákazníkům (nebo zaměstnavateli)... to se nějak neslučuje s mým
pojetím morálky.

> ja v te cele diskusi co se pod tim minulym topicem obehrala
> bohuzel postradal tu vseobecnou objektivitu
> to bylo jak na trhu kde kazdy prodava
> a jeho je to nejlepsi a kupte u nas ... a jo nedivejte se co ma ten
> druhy

Abych pravdu přiznal, když vidím dotaz typu "jaká je nejvhodnější
distribuce" nebo "je lepší distribuce X nebo Y", nejradši bych jeho
autora vzal něčím po hlavě. On to sice nejspíš myslí dobře, ale následky
jsou příšerné... Tentokrát jsem se nechal vyprovokovat jen proto, že
tady začal nebezpečně převládat poněkud jednostranný trend, který
považuji za poněkud zavádějící.

							  Michal Kubeček