Mizeni free pameti v Debian Woody 3.0

AntiTrust antitrust na centrum.sk
Neděle Říjen 3 15:31:26 CEST 2004

BuFran wrote:

> Zdravim konferenci,
>
>    Mam tu opet problemek s mym oblibencem Woodym. Resim jej jiz tyden
> Problem spociva v nedostatku RAM. Ve stroji (2x P-166 SMP,144MB RAM)
> mi stale ubyva RAM a zaboha nemohu prijit na to ktery proces ji ujida.
> Nainstalovany mam
>

> A tyhle procesy bezi stale.
>
>   Po rebootu hlasi free 100 MB RAM volne, ale s postupem casu tato volna
> pamet klesa. (cca 1 - 2 kB/s). nakonec se ustali na 4MB volnych a tam
> zustane (velikost pouziteho swapu se nezvetsuje, swapuje se max. 1MB,
> pricemz jsem swap udelal trouba 128MB velky).

> [...]

#free -mo

              total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:          1008        942         66          0        176        502
Swap:         1953          4       1948

Pokial mas spravene mkswap on, pokial je system stable ^ bezi rychlostne
OK tak ta to nezaujima.

Vsimni si polozky shared & buffers - ini Ti to vysvetlia mozno
presnejsie, su to veci "na-cache-ovane" v RAMke, kt. moze kernel
kedykolvek zahodit (nejaky swap, kt. je v RAM, nie na HDD). A pokial
bude potrebnej viac RAM, proste "zmaze" buffers a "ziska" dalsiu RAM.

Ale nema dovod to robit, kym ma RAMky dost, lebo k tym buffers mozno
skoro pristupi = vyuzije ju/ich a tym padom usetri cas namiesto READ z HDD.

AT

PS:
Robi mi to na vsetkych masinach od 16MB do 2GB a nikde to nevnimam ako
BUG. Vsetko je OK. Vsade sa to sprava presne tak, ako popisujes - je to
(suprova!) feature spravy RAMky. Nie ako vo WIN, kde sa AFAIK
zahodi/uvolni RAM po istom case, ked OS uzna za vhodne, ze to uz asi
nebude treba. Resp. do nezaratava do statistik.

-=x=-
Skontrolované antivírovým programom NOD32