KOMERCE: Hola hola, 64bitů volá!

Luděk Kolář support na dvdlinux.cz
Pátek Říjen 8 16:06:24 CEST 2004

Quoting Robert Vojta <robert.vojta na linuxvoip.net>:

> používat.

>   Lidé z Mandrakesoftu - Warly, Pixel, ... Nelze používat jejich obchodní
> značky, tj. Mandrakelinux, ... => týká se to i download edicí. Jak jsem psal
> v předchozím příspěvku, čekám ještě na vyjádření nejpovolanějšího.
>
>   Pokud to chcete vypálit, darovat komukoli, vystavit na FTP, není v tom
> problém. Ale nesmí se to prodávat za účelem zisku bez ohledu na jeho
> velikost.
>
>   Mandrakesoft sám říká, že nikoho za toto jednání netrestal, netrestá a
> pravděpodobně ani trestat nebude (dokud jim asi nedojde trpělivost). Takže
> [...]

Je sice hezké, že se k tomu vyjádřili i sami vývojáři, ale zároveň je to taky
smutné, protože ani oni ani Vy nemáte pravdu.

Název Mandrakelinux je trademarkovaný a dokument, který JEDINÝ popisuje, jak s
produkty firmy MandrakeSoft nakládat je na url
http://www.mandrakesoft.com/company/licenseFAQ
v a něm se praví:

============================
# 2. Can I distribute Download Products?
Yes, it is permissible to copy and distribute Download products but the
following notice must appear clearly and distinctively:

    This product is the Mandrakelinux Distribution known as « Mandrakelinux
Download Edition » or "Mandrakemove Download Edition" (or any other freely
downloadable Mandrakesoft product name). Commercial products such as
"Mandrakelinux Powerpack Edition" (or "Mandrakemove" or other derivative)
include more features than the Download Edition such as commercial add-ons and
third-party software. Commercial products also provide documentation and access
to Mandrakesoft services such as support. Download editions may be freely
downloaded via the Internet at the following location:
(http://www.mandrakelinux.com/fr/ftp.php3). If you find this product useful,
please support our efforts and join Mandrakeclub by visiting the on-line club
page.

takže naprosto korektní IMO bude, pokud na stránce DVDLinux.cz bude český
překlad tohoto dovětku, což neprodleně učiním.

L. K.

--
DVD Linux
P.O.Box 12