SATA, PATA a UDMA

David Jez dave.jez na seznam.cz
Úterý Říjen 12 13:31:09 CEST 2004

> Dobry den,
  Zdravim,

> [...]
>    kde hledat a jak zjistit, co se deje a v cem je problem.
>
>    hdparm vypisuje toto:
>
> [root /] hdparm -d 1 /dev/hda
>
> /dev/hda:
>  setting using_dma to 1 (on)
>  HDIO_SET_DMA failed: Operation not permitted
>  using_dma    =  0 (off)
>
>  Ostatni veci zapnout jdou:
>  keepsettings =  1 (on)
>
>  [...]
>
> Pri tomto nastaveni ale disk porad neprimerene zatezuje procesor a je
> strasne pomaly (cca 5MB/s). Dost me to stve :(
>

> Konfigurace: MB Soltek SL-75FRN2 (NVidia NForce2), Debian testing
  Cely problem je v tom, ze jedes v PIO modu. To muze mit nekolik
pricin:

  1. Ovladac v jadre nezna a neumi prislusny radic. Co pouzivas za
jadro? Debian nepouzivam/nesleduji takze tady neporadim, ale treba v 2.4.26
nebo 2.4.27 urcite NForce2 & UDMA funguje.
  2. Je disk nastaven v setupu? Je jedno jestli rucne nebo autodetekci,
ale nektere radice nepovoli rychle mody pokud je BIOS nepovoli a ten k
tomu potrebuje detekovat disk...

> Pokud me nekdo alespon trochu navedete k reseni problemu, budu moc
> vdecny :)
>
> s pozdravem
>
> Miroslav Prymek
  S pozdravem,
 E-mail: dave.jez na seznam.cz
PGP key: finger xjezda00 na eva.fit.vutbr.cz