LVM: znicena root particia

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Pátek Říjen 15 10:18:51 CEST 2004

vcera som sa rozhodol vyskusal LVM v linuxe a nie celkom rozumiem
tomu co sa mi stalo. popisem situaciu:
mam s-ata disk 200GB na ktorom som mal vytvorene particie.
sda1-boot,sda2-swap,sda5-root, etc...
vytvoril som sda10 a sda11 ako LVM (8e tusim v cfdisk)
potom som vytvoril volumegroup lvm1 z tychto dvoch particii.
najprv som pridal prvu, potom druhu.
kedze som nemal v kerneli zakompilovanu podporu pre
device mapping, odmietlo mi vytvorit volume label.
podporu som pridal do kernelu 2.6.8-r3 (gentoo)
a v dobrej viere startartoval.

bootovanie vsak skoncilo na hlaske: (Loading/Starting?) Large Volume Manager
a trvalo by az do svitania keby som sa nerozhodol pre tvrdy
restart.

pri dalsom boote vsak nemohol kernel namountovat root particiu a
skoncil kernel panicom.
nabootoval som cez knoppix, a zistil som ze root je uplne dopisany.
vsetky ostatne particiu su v 100% poriadku. nejake data mi zachranil
iba fsck.reiserfs --rebuild-tree

vie niekto co sa mi to stalo a ako sa toho opat vyvarovat. to LVM by som
rad vyskusal, ale bojim sa aby tentokrat neodisla ina particia - s datami,
ktore su mi popravde omnoho vzacnejsie.

thanx.