openssh jako knihovna

Martin Cizek cizek na cmc.hopto.org
Pondělí Říjen 25 21:24:21 CEST 2004

Zdravím,
dělal jsem pro Cesnet paralelizaci scp (aby to dokázalo přenášet po
více datových streamech najednou) a implementoval jsem to normálně
nad binárkou ssh, s kterou to komunikuje pomocí rour, tzn. klasická
sekvence pipe(), fork(), close(), exec(). Stejným způsobem je
implementováno i klasické scp, takže soubor, kde můžete začít studovat,
je právě scp.c. Vyčtete z něj i protokol, který scp používá -- je
dost jednoduchý. Kdyžtak mrkněte sem:
http://perfmon.cesnet.cz/pscp/pscp/pscp.html#SECTION00020000000000000000
("hezčí" verze: http://perfmon.cesnet.cz/pscp/pscp.pdf)

Pro flexibilnější práci by se to chtělo mrknout na zoubek sftp, které
je ale složitější než scp. Opět je asi nejlepší začít nastudováním
současné implementace.

Zdraví Vás
            Martin Čížek