XFree na serveru Debian

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Středa Září 1 12:55:02 CEST 2004

	Nazývejte to jak chcete, co třeba obyčejná indikace napájení LED
diodou - to je co?

> Za nevzdelance se povazuju sam, kdyz nerozumim tak zasadni veci jako
> on-line a off-line monitoringu ...

	Zkuste se někdy nacpat do NOC...

> nesbira (coz byl

> protokolu a
> počítači, který se
>
> No a pokud tedy pripoustite, ze ten on-line monitoring proste jen
> zobrazuje on-line a zadna data neuchovava, tak proc je takovy problem
> odejit domu a vypnout klientskou stanici?

	Při Vaší úrovní vzdělání bych očekával, že víte, že v tu chvíli
ta aplikace spuštěna na serveru a jejíž výstup je u Vás na stanici,
kterou jste právě vypnul, okamžitě slítne s hláškou ala - "přišel jsem o
display, měj se" - přesné znění teď nemám kde nasimulovat, určitě víte o
čem mluvím...

	Proč myslíte, že spousta lidí používá VNC a nějak šíleně cpe
VNC+X do Linuxu - protože je prostě reálný problém pro běžíci aplikaci
ztráta zobrazovacího device, kontextu apod.... a to se snaží řešit VNC,
který Xserveru a hlavně aplikaci LŽE, že všechno je vykresleno....

> 24/7 bezet na monitoru nejaky "on-line monitoring"), jsem od vas zatim
> neslysel.

	Napadá mne, zda-li máte ponětí o tom, jak vypadají serverovny v
organizacích 500+ zaměstnanců... co třeba přepínače, jeden (případně
více) monitorů pro desítky serverů... - to, že na nějakém grafickém
device něco běží ještě neznamená že to musí furt vypalovat CRT...

	Co třeba páskové knihovny a jejich obslužný SW, viděl jste
nějaký, který šel v zachování plné funkcionality ovládat bez grafického
výstupu (myšleno textová konzole 80x25 či neco podobného)

	Já občas mám pocit, že tu máme spoustu teoretiků, kteří jsou
značně přesvědčeni, že to určitě nějak jít musí, ale jaxi to praktické
povědomí a odpovědi na krizové situace, resp. když se je dotáži, co
udělají za výskytu takové makové situace (ne zrovna nereálné), tak
pokrčí rameny nebo začnou vymýšlet další teoretické konstrukce... trocha
praxe by občas neškodila...případně příprava na krizové scénáře...