Prodej SUSE / DVD - Novell zakazuje šíření SUSE Linuxu? - pokracovani

Petr "Qaxi" Klima qaxi na seznam.cz
Pátek Září 10 14:25:10 CEST 2004

>Popravdě netušil jsem, že se společnost SUSE (Novell) odhodlala k podobnému
>kroku jako RedHat. Každopádně bych byl rád, pokud by mi někdo objasnil, proč
>lze šířit SUSE Linux pomocí sítě internet (mirroring) a nelze tak činit
>pomocí DVD médií (oboje jsou přeci média sloužící k podobnému účelu). Dále by
>mi pomohlo, kdybych se dozvěděl, kdy (kde) bylo vydáno nařízení SUSE/Novellu
>o zákazu (nebo jak to nazvat) šíření jejich ochr. známky. Nechápu totiž, z
>jakého konkrétního důvodu lze šířit SUSE Linux Personal a kompletní FTP
>nikoliv. Děkuji za vysvětlení.

Doporucuji prostudovat podobnou kauzu s RH <> Fedora

Bylo to tam krasne vysvetleno ... zamente RH za SuSE a mate vysvetleni.

V kostce to bylo asi takhle:

  Produkt s RH v nazvu bude distribuovat jen RH, jinak by se mohlo stat,
ze nekdo poda navrh na zruseni ochrany RedHat TM nebot produkt s RH v
nazvu "prodava" i firma XYZ a tudiz RH neni zadna TM natoz v drzeni RH ...

  Proto RH nuti lidi vypreparovat jeho Trademark materialy ze zdrojaku.
Potom ty zdroje prekompilujete a mate distro identickou s RHEL3, ale
pojmenujete si ji Tao-linux, CentOS, Whitebox, atd. ... a RH ani nepipne
(nema proc) ...

  Berte to tak, ze sestaveni a udrzovani distribuce (ponechme stranou v
jake kvalite, RH ma sva pro i proti (no flame, pouzivam RH cca 5 let a
neminim menit)) je dost prace a zato jim nechte jejich pravo na TM. Oni
ji potrebuji protoze FORD, GE nebo Motorola se nebudou bavit s
linux na kernel.org, ale chteji proti sobe mit bussinessmany v cernem saku,
referencni listinou, SLA smlouvou ... . A k tomu TM patri ...