Update balicku Fedory pomoci RPM prikazu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek janousek na fonet.cz
Úterý Září 14 14:11:40 CEST 2004

	Proc?

> jako rpm -e + rpm
> -i, algoritmus je jiny. Pokud se ptate na to, jaky
> algoritmus, tak jste se

	Prominte, ale jak jiny? Pokud je jedinym rozdilnym vysledkem to,
ze rpm -e zarve a rpm -U nezarve, tak je to jen uzivatelsky obrat na
strane databaze balicku, aby sedeli konzistence (a z hlediska systemu
atomicnost operace) ... Z hlediska balicku je to presne jak jsem popsal
- tedy je vyvolana akce -e na starem (ze zapamatovanych definic ze
.spec) a pak je aplikovana veskera cinnost -i na novem balicku. Pokud je
ma znalost chybna, muzete mne prosim opravit? Ani nekolikerym prectenim
RH UserGuide, AdminGuide ci www.rpm.org jsem jine informace
nenacerpal...

> To, ze i rpm -e ponechava konfiguracni soubory  nemyslite
> jiste vazne a je to

	Samozrejme, ze to myslim vazne... - az budu priste instalovat
WhiteBox 3.0, kteryzto prave pouzivam, tak Vam ukazu spoustu baliku,
ktere mne pri rpm -e informuji o tom, ze ten a ten soubor byl zachovan
(namatkou si vybavuju ze treba XFree86 neco zachova...(*)) - uvedomuji
si, ze jsem udelal chybu - ten soubor se jmenuje <orig.soubor>.rpmsave a
nikoli mylne uvedeno <orig.soubor>.rpmold.

> jen dalsi projev Vasi neochoty nechat prevazit cizi nazor.

	Naopak Vas ton ve mne evokuje, ze se mi snazite dokazat neco, co
je v rozporu s tim s cim se pravidelne setkavam... do toho - muzete Vase
trvzeni podporit relevantnim argumentem a nebo jen domnenkami a odkazem
nekam, kde neni nic jineho?

> intaktniho konfigracniho souboru a jeho prejmenovani na *.rpmold.

	Vy jste se nikdy nespletl, vidte?

> v systemu
> (samozrejme za
>
> ano setkali jsme se s tim vsichni, kral je nahy a
> prerequisities balicku
> nejsou vzdy konzistentni. "Shikata ga nai".

	Zcela Vam nerozumim... ale to nevadi - proc tedy je clovek
vyvrhel, kdyz se dovoli vyjadrit v tom smyslu, ze --force, --nodeps, a
rpm -i ma smysl a je to dobry postup?! Snad mam nejakou zodpovednost a
delam jen to, co znam a nezkousim zmrvit system... - urcite upozorneni
je na miste, ale neco zatracovat jen z duvodu, ze je to nebezpecne v
nekterych situacich? Zakazete rybicky, pistole...? Vzdyt jimi lze
zabit...

> zkousel jste to?

	Ne, a co jako? Kdyz mam stazene nove verze nekterych balicku
nekde a provedu pres sit update desitek stroju, tak k cemu mi to bude?

(*) nedalo mi to - nedavno (tyden) instalovany system WB 3.0, pak rpm -e
nejakych veci a pak rpm -F (+rpm -i laus a laus-libs, jak uz jsem se
zminil), smeti ktere zustalo (ja netusil, ze se mi ten bordel bude
hodit):

[root na gw root]# locate *.rpmsave
/etc/sysconfig/pcmcia.rpmsave
/etc/sysconfig/rhn/up2date-uuid.rpmsave