PostgreSQL frontend

Aben Siatris aben na webcom.sk
Čtvrtek Září 30 15:20:03 CEST 2004

Dňa Thursday 30 September 2004 13:50 Karel Zak napísal:

> S pouzivanim inherits bych byl opatrny. Na co to vlastne je dobre? :-)
> Napada mne jen moznost obejit tim chybejici nastavovani prav na urovni
> radku (mluvim o PG)
napada ma napriklad nasledovne pouzitie:
povedzme ze mam databazovy filesystem, kde je tabulka
napriklad 'files'. pricom existuje len niekolko typov suborov
a ja ku kazdemu typu potrebujem este dodatocne columns (ktore chcem
samozrejme indexovat a na zaklade toho selectovat)
hypoteticky mam jpg subor a k nemu dva columns 'width' a 'height'.
nebudem ich pridavat k tabulke 'files', ale vytvorim tabulku
'files_images', ktora bude inehritovat 'files' a bude pridavat
'width' a 'height'.
toto bol len hypoteticky priklad, nad pouzitim databazoveho
filesystemu sa radsej nezamyslajme :)

> Souhlas. Vizualizace je super vec, ale asi vice pri navrhu/vyvoji
> schematu DB.
> Pak alespon ja jsem vetsinou vystacil s psanim SQL dotazu a
> pripadne s nejakym vytistenym ERD. A upravy DB jsem vetsinou delal ve
> vimu s tim, ze jsem si vetsinou nekolik dni kazdy alter table promyslel
> a testoval az vznikl .sql soubor co jsem dane stabilni a bezici DB
> poslal. I Oracle rada lidi adminuje z nejakeho sqlplus.
iste chapem, ale je i pekne tvorit schemat, teda navrh priamo naostro
v prazdnej databazi pomocou vizualizacie, aspon uvidim veci ktore by ma
nenapadli ked to robim na papier. ale i orientacia v uz hotovom navrhu
je omnoho lepsia, ked vidim napriklad prepojenia.