USB zvukovka Maya EX5

Ctirad Fertr phanatic na volny.cz
Pátek Duben 1 21:02:58 CEST 2005

Dne pá 1. dubna 2005 1:56 Zdik Kudrle napsal(a):
> Jinak je to zpusobeno tim, co rikate -
> proste se do karty nedodavaji dostatecne rychle data.

Ano, ale to přece není jitter. To je prostě podtečení bufferu.
Co je jitter máte definováno třeba tady:  http://en.wikipedia.org/wiki/Jitter

> To ze neni navrzeno neni argument, pod Widlemi to jede bez jedine
> chybicky.

Ale kdepak. Na widlích jsou problémy s výpadky u USB karet taky, ostatně jako
všude.

> Zkousel jsem snad vsechny mozne kombinace (2.6, 2.4+RT, Jack) a
> vzdy to dela to stejne - staci, aby se blbe hrablo na disk, aby bylo
> trosku zatizenejsi OpenGL (coz je u meho softweru (mixxx) docela
> normalni), no proste kazdou chvili.

Tak je chyba v hardware nebo v USB ovladači nebo ve sdíleném IRQ nebo tak
někde, ale rozhodně to není Linuxem a jeho "nepřipraveností".

> To, ze je latence minimalni u PCI bych
> docela cekal a neberu to jako zadny zazrak.

Tak to jste hodně velký optimista. Právě latence jsou největší problém
dnešních DAW na jakékoliv platformě. A tam se používá převážně PCI,
eventuelně firewire. A dobře nastavený linux dokáže bez problému držet na
výrazně nižších latencích na stejném hardware než okna. Podotýkám, že se
nebavíme o nějakém přehrávání mp3, ale o situaci, kdy přes zvukovku tlačím ve
stejnou chvíli dovnitř třeba 10 stop s rozlišením 24bit/96kHz, ven to samé, k
tomu mám zatížený CPU několika DSP pluginama a při tom všem prostě nikde za
celou session nesmí dojít k žádnému podtečení bufferu, ve kterém je ovšem
pouhých několik vzorků, co vystačí na pouhé jednotky ms !

Ctirad