sifrovany loop-fs s moznostou on-the-fly resize image suboru

Radovan Garabik garabik na kassiopeia.juls.savba.sk
Úterý Duben 5 17:09:45 CEST 2005

Dusan Zatkovsky <msk_conf na atlas.cz> wrote:
> DD.
>
> Dostal som sa do situacie, kedy by som (podla moznosti) v user-space mal
> rozchodit sifrovany loop. Dost nutnou podmienkou ale je, ze dany subor, v
> ktorom bude cely sifrovany fs ulozeny, nesmie mat staticku velkost a mal by
> sa dynamicky zvacsovat (a pripadne podla moznosti aj zmensovat, minimalne
> umountom a volanim nejakej utility, ked uz nie on-the-fly). Zvacsovanie
> nemusi byt po bajtoch, kludne moze aj skokovo po niekolko 100MB blokoch.
>
> Co som postudoval konferu+google, najlepsie asi vychadza loop-aes, ale nejak
> [...]

zvacsovanie by malo jednoducho ist, ak sa pouzije device mapper a
filesystem ktory umoznuje zvacsenie (narp. reiserfs), najprv treba
zvacsit loop subor (dd) a potom pouzit resize_reiserfs, ale asi si budes
musiet napisat vlastny script co bude monitorovat volne miesto a podla
potreby to zvacsovat

Inac, celkom elegantne by to islo cez network block device, ale to by
chcelo napisat si vlastneho nbd demona, co bude robit presne toto
zvacsovanie

pri zmensovani treba filesystem umountnut, potom opacne,
najprv resize_reiserfs, potom odseknut koniec
loop suboru (napr. kratkym Cckovskym programom, vid truncate(2), mozno
existuju uz hotove utility, neviem)

Treba si len dat pozor na velkosti, aby sa toho neodseklo prilis vela.

Osobne som to takto neskusal, iba to zvacsovanie a zmensovanie v ramci
(uspesnej) zachrannej operacie ked odisiel raid s 1.1 TB dat :-)

Odporucam na zaciatku skusat na obycajnom loop bez sifrovania, a skor sa
zamysliet ci by nebolo vhodnejsie pouzit FUSE a EncFS (len to asi chce
otestovat stabilitu a pouzitelnost)

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |