sifrovany loop-fs s moznostou on-the-fly resize image suboru

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Duben 5 19:03:01 CEST 2005

On Tue, Apr 05, 2005 at 03:09:45PM +0000, Radovan Garabik wrote:

> zvacsovanie by malo jednoducho ist, ak sa pouzije device mapper a
> filesystem ktory umoznuje zvacsenie (narp. reiserfs), najprv treba
> zvacsit loop subor (dd) a potom pouzit resize_reiserfs, ale asi si budes
> musiet napisat vlastny script co bude monitorovat volne miesto a podla
> potreby to zvacsovat

ext[23] v 2.6.x ma online zvetsovani (bez preruseni cinnosti) a offline
zmensovani. Pro RHEL4 (a klony) si budete muset ale pro zmenseni
stahnout nejnovejsi balicek (asi bude v U1, az vyjde).

> Treba si len dat pozor na velkosti, aby sa toho neodseklo prilis vela.
>
> Osobne som to takto neskusal, iba to zvacsovanie a zmensovanie v ramci
> (uspesnej) zachrannej operacie ked odisiel raid s 1.1 TB dat :-)

Nastroje (pro ext[23]) jsou primerene inteligentni, takze pocitat nemusite.

Pouzili jsme to uz nekolikrat a zatim zadne stiznosti.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz