KOMERCE: Novy kral mezi distribucemi

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Úterý Duben 12 10:40:17 CEST 2005

On Tue, Apr 12, 2005 at 09:42:38AM +0200, Milan Jurik wrote:

> Tohle je muj osobni nazor :-) Osobni zkusenosti s Ubuntu (proc prznite i
> vy ten nazev? U pana Kerslagera to chapu, ale vy?) mi prozatim jednoznacne
> rikaji, ze Ubuntu je hezke pro domacnost, pro newbies apod. Ne do
> produkcni sfery, hlavne ne na server. Jejich release politika a obcasne
> experimentalni security updaty tomu napovidaji.

Fakticky je to spise obracene, protoze pokud chcete server a ten server
ma byt k necemu uzitecny, narazite vzdycky nekde na to, ze potrebujete
moderni komponenty (at uz Apache, SQL server nebo jen knihovny jako
podpurne casti).

A prave zde je Debian velmi slaby, protoze pouziti unstable nebo testing
vetve znamena faktickou ztratu zaruky vydani bezpecnostnich aktualizaci,
odevzdani se napospas nekontrolovatelnym retezovym updatum a nutnost si
jeste sam vsechno hlidat.

A tady Ubuntu jasne vitezi (velmi se omlouvam za prohozeni pismen a
nasledujici jizlivou reakci, ktera dokonce byla zaslana i na mou
soukromou adresu). A pro mne je proto pan Murdoch tak trochu "upset".

Pokud tomu nerozumite tak, jak jsem to myslel - staci si precist 5 let
dozadu ideove "chteni" Debianu a porovnat ho s realnou situaci. Tj. kdyz
nekdo zacne realne resit problem, ktery ma Debian chronicky a dokonce si
dovoli platit desitky Debianich vyvojaru, zacne "father" vykrikovat, ze
Ubuntu je zacatek zhouby (pro Debian resp. pro jakykoliv Linux, jak to
vypada z jeho projevu).

Osobne si myslim, ze by Debian mel misto proklamaci a nadeji vkladanych
do kazde volby novych leadru skutecne neco realneho udelat a nejen si
vzit z Ubuntu priklad, ale i jeho existenci vyuzit a podporit (a ne po
ni slapat).

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz