linux na cf - koncept?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Neděle Duben 17 18:57:44 CEST 2005

On Fri, Apr 15, 2005 at 09:26:57AM +0200, Ctirad Fertr wrote:

> Co je to "celý debian" ? CZF přece je celý debian, můžete si tam nainstalovat
Aha, vidim, ze jsem se nevyjadril precizne: Neslo nainstalovat takove
mnozstvi baliku z debiana woody, aby byl zivotaschopny a vesel se na
64MB. Pozadavky jsem mel na bash, snmpd, iptables, less, gzip2, mc, perl...
Pokud jsem chtel <64MB musel jsem smazat doc,man atd.

> naprosto co chcete. Dokonce ani ty extra CZF balíky používat nemusíte, když
> nechcete. Tím padá i argument o zastaralosti (bez nich je stupeň zastaralosti
> stejný jako u normálního debianu ;).

Docela se v tom czfdebianu vyznam, delal jsem jim i instalacni cedecko.

> Hlavní výhoda je, že se to nemusí nijak instalovat a řešit, prostě se rozbalí
> jeden tarball na kartu/disk, nastaví se asi tři věci v konfigurácích a jede
> to.

Souhlasim, dodnes mi asi dva jeste nekde bezej. Pouzival jsem czfdebian
na strojich, ktere nemely ani tu CF. A na 128MB ram jsem se potreboval
na tmpfs vejit do 80MB, aby 40MB byla volna ramka. Dlouho jsem si vedl
vlastni vyvojovou vetev paralelne s czfdebianem, byla to lahudka si pak
jednim prikazem vytvorit cd a initrd.gz a nastavit si boot pres sit.

Vyhoda czfdebianu byla:
- vesel se na 64MB, to dnes uz nikoho nepali
- mel tehdy nove a dobre funkcni ovladace pro wifi, to dnes jiz neplati
- bez novych balicku pro wifi se jedna o pokurveny debian a neni duvod
  jej pouzivat, neb nepridava zadne vyhody
- pro zacatecniky jednoducha "unixova" konfigurace site souborem setnet

-- Dalibor Straka