Preco zeru programy tolko ramky?

Neděle Duben 17 20:41:58 CEST 2005

On Sat, 16 Apr 2005, Peter Surda wrote:

> Podla dlhodobych skusenosti hlavne graficke programy casto zeru podla
> mna viac ramky, ako by si zasluzili, a nezda sa, ze by ju chceli pustit.
> Napriklad teraz:

Jak uz tady psali jini, Acrobat Reader a Javu bych neresil, to proste
takhle spachali prislusni vyrobci (Acrobat resp. Sun) a s tim nic
nenadelame.

Mozilla je tradicne dost nenazrana (mnozi tvrdili, ze Firefox je mnohem
mene nenazrany, nez klasicka Mozilla, ale nejak nemam dojem, ze by to byla
az tak pravda), nicmene 300+ mega je fakt hodne. Tedy pokud se mezitim
nebrousilo po nejakych objemnych ci velmi slozitych strankach (vraceni
uvolnene pameti zpet systemu je dost komplikovany problem a obcas to
konci podle pravidla, ze co peklo schvati, to uz nikdy nenavrati).

Pokud to kyne takhle moc, tak je asi na rade to v prvnim planu roztridit
na kod a data (viz /proc/$$/maps), protoze hodne muzou delat namapovane
dynamicke knihovny, kterych jsou v Mozille tuny, v druhem planu pak muze
byt smysluplne pouzit nektere z mnoha nastroju na chytani memory leaku
a jinou analyzu alokaci (primo k glibc je jich par prilozenych, napr.
memusage a memusagestat).

Co se tyce OOo, tak tam nevim, nastroje snizovani osobni produktivity
se snazim pouzivat co nejmene bez ohledu na puvod, ale asi plati tytez
obecne rady.

On Sat, 16 Apr 2005 d.petr na post.cz wrote:

>    Mohl bych se zde na neco zeptat? Mam stejny problem, a kdyz
> RAM i swap dojdou (asi), zabouchne se nejaky spusteny program. To
> bych pochopil, zrovna asi chtel pamet, mel smulu a hotovo. Jenze
> obcas se nezabouchne nic, zacne drncet disk a pak uz nic. [...]

Mam takovy neprijemny dojem, ze jadro 2.4 je nebezpecne nachylne
k thrashingu. Kdyz dojde k urcitemu nevhodnemu scenari, tak to zacne
zurive swapovat a jestli neumreli, tak swapuji dodnes. Cely system se
pritom tak silene zpomali, ze k tomu, aby oom killer zacal vrazdit procesy
kvuli nedostatku prostoru, proste v geologicky kratke dobe vubec nedojde.

Pravdepodobne v tom hraje klicovou roli, ze se zacne o RAM pretahovat
nekolik procesu najednou. Je mozne, ze je v algoritmu vymeny stranek
nejaka chyba, ktera zpusobi, ze to za nejakych nepriznivych okolnosti
zacne vyhazovat prilis cerstve stranky, a tak se dostane do nekonecneho
kolotoce vypadku stranek.

Uz dlouho mam v planu to lepe prozkoumat, ale zatim jsem vzdycky bud
zrovna nemel cas, nebo zrovna nemel fungujici testovaci pocitac. :P

Hlasi se nejaky dobrovolnik, co mi s tim pomuze? ;)

On Sat, 16 Apr 2005 d.petr na post.cz wrote:

> Zrovna pred chvili jsem to neuhlidal a Linux lehnul, tentokrat to ale
> nabouralo dva diskove oddily takovym zpusobem, ze to nespravila ani
> automaticka kontrola po spusteni. Uf.

Mate zurnalovy fs?

> Neda se nejak jadro primet k tomu, aby problemy s pameti resilo driv,
> nez ta pamet uplne dojde?

Pomerne ucinne je na jednotlive procesy ulimit -v.