Swap (Bylo: Re: problem DHCP nestihne odpovedat)

Vaclav Stepan w na linux.fjfi.cvut.cz
Pondělí Duben 18 21:44:02 CEST 2005

Jaroslav Lukesh napsal(a):
> Dne pondělí, 18. dubna 2005 14:09 iko <iko na kamarad.cz> napsal(a):
> zkuste tam dat realtime (multimedia) kernel. S normalnim je to nekdy peknej
> vopruz hlavne kvuli swapovani - kdyz programy potrebuji vic nez pul ramky,
> system zacne swapovat - a to zacinaji chvile kdy vzpominam s laskou na wokna
> (aspon u mne 2.4 si drzi skoro permamentne zhruba pul ramky pro buffer/cache)
> - zlaty kernely 2.0.x!

To zni zajimave, mohl byste to prosim zkusit nejak rozvest?
Jiste, ze nepouzivanou cast RAM za chvilku zaplni cache, ale to je snad
docela v poradku, ne? Ono ji jadro zase uvolni, kdyz je potreba.

Schvalne jsem si to ted zkousel nasimulovat na 2.6 i 2.4 tak, ze si v C
alokuji pamet odpovidajici velikosti cele fyzicke RAM a vyplnim ji a to,
co popisujete se mi tak vazne nedari reprodukovat.
Z pocatecniho stavu 54 MB a zbytek buffery a cache proste system plynule
prejde do stavu 122 MB (ze 128) pouzito a co je nad fyzickou pamet se
odswapuje na disk. Kdyz pustim proces vicekrat (takze zaroven nekolik
procesu (zde 8) zkousi alokovat a zaplnit bloky po 128 M, zaplni se
fyzicka pamet, pak swap, pak je chvilku klid a ticho a pak kernel ty
obludky povrazdi a system v klidu pokracuje.

Ze pustim najednou Firefox, Thunderbird, OpenOffice a Acrobat Reader a
system zpomali na nepouzitelno, to znam - ale spis mi vzdycky prislo, ze
   programy pustene na swapu proste nemohou behat rychle...

Vaclav Stepan