Swap (Bylo: Re: problem DHCP nestihne odpovedat)

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Úterý Duben 19 01:04:56 CEST 2005

Dne pondělí, 18. dubna 2005 21:44 Vaclav Stepan <w na linux.fjfi.cvut.cz>
napsal(a):

> To zni zajimave, mohl byste to prosim zkusit nejak rozvest?
> Jiste, ze nepouzivanou cast RAM za chvilku zaplni cache, ale to je snad
> docela v poradku, ne? Ono ji jadro zase uvolni, kdyz je potreba.

ted uz mam husto (plno rozdelanych veci):

$ free
             total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        644988     617584      27404          0        352     235632
-/+ buffers/cache:     381600     263388
Swap:       811240     432812     378428

ale cache se i po restartu (a startu vseho co pouzivam) udrzuje zhruba na
pulce ramky

> Z pocatecniho stavu 54 MB a zbytek buffery a cache proste system plynule
> prejde do stavu 122 MB (ze 128) pouzito a co je nad fyzickou pamet se

eh? ja tesne po startu, nahozeni linky a pusteni kmailu (mozna i nejaky
konquerr a kusader by se nasel), mam pres 300M pouzito a to mi moc sluzeb
nejede (pravda, KDE...). Zbytek je cache a par desitek M volneho mista.
Pustim-li neco narocnejsiho, uz swapuje (sice ne tak ze by moc zpomalovalo,
ale swap tise kyne). Az ve stavu jak to mam ted, je system obcas velmi liny a
krute swapuje (prvni dotaz do DB trva i minutu, dalsi vterinu).

> Ze pustim najednou Firefox, Thunderbird, OpenOffice a Acrobat Reader a
> system zpomali na nepouzitelno, to znam - ale spis mi vzdycky prislo, ze
>    programy pustene na swapu proste nemohou behat rychle...

Zajimave, ze treba u woken ktere jsem opustil jsem mel swap bezne pres pul
giga, ale ze by zase nejak moc swapovanim zdrzovaly, se rict neda. Asi na nej
neukladaly vsecko.

--

                        Jaroslav Lukesh