Swap

Úterý Duben 19 10:29:46 CEST 2005

Jaroslav Lukesh <lukesh na seznam.cz> wrote:
> ted uz mam husto (plno rozdelanych veci):
>
> $ free
>             total       used       free     shared    buffers     cached
> Mem:        644988     617584      27404          0        352     235632
> -/+ buffers/cache:     381600     263388

toto afaik tvrdi, kolko pamate je momentalne realne pouzitych programami

> Swap:       811240     432812     378428

a toto zase tvrdi, kolko pamate je odlozenej na swap a v pripade potreby
sa odtial moze vytiahnut. Mozu to byt stranky, ktore boli odlozen ena swap
ked nemuseli (ale system nic nerobil) a teda nemusia byt
ukladane na swap v pripade, ze treba pamat uvolnit.

Skratka, pamatove stranky mozu byt naraz v RAM aj na swape, a podla
potreby sa s nimi bud pracuje v RAM, alebo sa z RAM uvolnia bez ulozenia
na swap. Plati to len pre datove stranky, text programu sa na swap neuklada.
(beziace procesy su mmapovane do RAM).

> ale cache se i po restartu (a startu vseho co pouzivam) udrzuje zhruba na
> pulce ramky

> eh? ja tesne po startu, nahozeni linky a pusteni kmailu (mozna i nejaky
> konquerr a kusader by se nasel), mam pres 300M pouzito a to mi moc sluzeb
> nejede (pravda, KDE...). Zbytek je cache a par desitek M volneho mista.

pouzite znamena prva polozka v buffers/cache? Takze mate polovicu ram
pouzitej na programy samotne?

> Pustim-li neco narocnejsiho, uz swapuje (sice ne tak ze by moc
> zpomalovalo, ale swap tise kyne).

Ide o optimalizaciu, ktoru som sa snazil vysvetlit vyssie. velke cislo na
pouzitom swape este nemusi znamenat ze system je s vykonom v koncoch.

> Az ve stavu jak to mam ted, je system obcas velmi liny a krute swapuje
> (prvni dotaz do DB trva i minutu, dalsi vterinu).

To uz je pripad, ked pamat pouzita procesmi zacina dosahovat alebo
presahovat velkost RAM.

> Zajimave, ze treba u woken ktere jsem opustil jsem mel swap bezne pres
> pul giga, ale ze by zase nejak moc swapovanim zdrzovaly, se rict neda.
> Asi na nej neukladaly vsecko.

to akoze swapovaci subor pol giga? To vsak pokial viem netvrdi nic o jeho
pouziti. Je to to iste, ako mat v linuxe swap subor alebo particiu
rovnakej velkosti.

Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...