qmail nebo postfix?

Milos Prudek prudek na bvx.cz
Pátek Duben 29 09:12:57 CEST 2005

> Muze mi nekdo trochu nastinit hlavni + a - postfixu a qmailu, abych se
> mohl rozhodnout jestli prejit, nebo ne?

Postfix se snadneji konfiguruje. To je vyhoda.

Hlavni vyhoda qmailu je IMHO v reputaci - nikdy nemel
zverejnenou bezpecnostni chybu v defaultni instalaci ani v
bezne pouzivane modifikaci netqmail-1.05.

Bezpecnost postfixu je rovnez velmi dobra.

Mam s qmailem zkusenosti 2 roky na serveru se slabym provozem,
a shrnul bych to takto: dokud nepotrebujete nic menit v
konfiguraci, je qmail dokonaly. Jakmile neco potrebujete
prekonfigurovat, je tezke znovu pochopit, jak se ten kram
konfiguruje - protoze je to tak odlisne od vestiny ostatnich
programu. Takze potrebuju 1-3 hodiny na "rozjezd", nez udelam
uspesny konfiguracni zasah. Nebo i cely den :-)

Nastesti je komunita v mailing listu qmailu velmi pratelska.

--
Milos Prudek