Dlouhé spuštění MC

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Pondělí Srpen 15 10:40:16 CEST 2005

Dejma píše v Po 15. 08. 2005 v 10:21 +0200:
> Dobrý den všem,
>
> mám naistalován Sarge 3.1.
> Systém používám pouze pro CUPS a SMB.
>
> Problém:
> PC jsem naistaloval do mé sítě 192.168.24.250 s tím, že DNS a GW je
> 192.168.24.254
>
> Po přivezení PC do jiné sítě 192.168.26.0/24 trvá spouštění linuxu strašně
> dlouho, zasekne se to na syslogd a MTA tak na 5 minut a pak mi nabídne
> login.
>
> Po zalogování spustím mc, které se spouští dalších 5 minut.
>
> Z konferencí jsem vyčetl, že by za to mohl špatný DNS záznam, kdesi v
> [...]
Zkusil bych nejprve opravit polozky nameserver v /etc/resolv.conf, pokud
v siti, zadny DNS server nemate tak to nechat uplne volne.

To by mohlo byt pricinou pomaleho startovani syslog a MTA. Jeste je
VELMI vhodne do /etc/hosts pridat zaznam pro lokalni stroj, tj.
pro vas neco jako:
192.168.26.250		muj.pocitac.organizace.cz    muj

problem s MC by mohl byt zpusobeny tim, ze jste mel nacteno v nejakem
panelu neco ze site (ftp, nfs, ...) a on to ted hleda. Nejrychlejsi by
bylo smazat obsah ~/.mc/.

Jinak bych cekal podobne problemy pokud mate overovani uzivatelu pres
sit, napr. v LDAP nebo SAMBA/winbind a overovaci server neni dostupny.

Pavel