spusteni odpovidajici aplikace

garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk garabik-news-2005-05 na kassiopeia.juls.savba.sk
Středa Prosinec 28 09:13:16 CET 2005

Petr Vileta <stoupa na practisoft.cz> wrote:

> Ja neznam tak detailne zvyklosti v desktop linuxu. Co kdyz v home adresari
> sice soubor bude, ale nebude v nem informace o default browseru a bude se
> pouzivat informace ze souboru /etc/mailcap, ale ja se k nemu z meho programu
> pro nedostatecna prava nedostanu, kdezto uzivatel z KDE se tam bude dostavat
> napriklad pres ten run-mailcap, ktery se bude spoustet s jinymi pravy?

urcite nie
/etc/mailcap je skoro v kazdej distribucii (okrem velmi specialnych
orezanych alebo experimentalnych, a tymi sa asi zaoberat nemusime), a
prava citat ho ma kazdy (iba ak to administrator urobil inac, ale na to
nema dovod, a tym sa tiez nemusime zaoberat).

> Nevyzkousel. Uz jsem psal, ze nevlastnim desktopovy linux, pouze serverovy v
> text mode. Navic run-mailcap je v Debianu urcite, ale v jinych distribucich
> asi neni.
> Ja chci proste uzivateli v linuxu poskytnout stejny komfort, jako uzivateli
> widli. Nekde v programu bude URL a chci, kdyz na nej uzivatel klikne, aby se
> mu spustil jeho default browser s touto URL. No a chci, aby to fungovalo
> nejen ve vsech druzich Windows, ale i ve vsech (grafickych) disribucich
> Linuxu. Chci tak moc?

asi ano :-)
keby bolo jedine graficke prostredie, tak by to bolo splnitelne, ale KDE
aj Gnome to maju riesene po svojom, nehladiac na to ze clovek nemusi mat
ani KDE ani GNOME

odporucam zobrat run-mailcap tak ako je (napriklad z
http://packages.debian.org/mime-support), a v aplikacii testovat ci
existuje /usr/bin/run-mailcap, ak existuje pustit ten, ak nie, pustit
lokalnu kopiu - to je asi na 2 riadky kodu (v pythone :-))

Chyba pri porovnavani linuxu a windows je v tom, ze treba porovnavat
_distribuciu_ s windows - napr. RedHat vs. Windows, Kubuntu vs. Windows,
nie Linux vs. Windows, lebo linux je koniec koncov iba kernel. V krajnom
pripade mozeme porovnat KDE vs. Windows, Gnome vs. Windows. Ten stav s
roztriestenostou linuxovych distribucii nie je zdaleka idealny, ale zase
geneticka roznorodost zabranuje sireniu virusov, a prispieva k
portabilnejsim programom....

| Radovan Garabík http://kassiopeia.juls.savba.sk/~garabik/ |
| __..--^^^--..__    garabik @ kassiopeia.juls.savba.sk     |